Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
30/06/2020
Met de staycations in zicht zullen we onze summervibes allicht nog meer gaan zoeken op het populaire platform. Een interessante doelgroep en 5 streamingtrends zijn dé ingrediënten van de onweerstaanbare zomer van Spotify.

Interessante doelgroep

Spotify is voor fans de compagnon bij uitstek om hun zomersoundtrack mee vorm te geven. Voor de Belgische luisteraars (freemium) betekent dat:

  • 267% uplift in het streamen van zomerplaylists (t.o.v. 2019)
  • 50% van de zomerstreams gebeurt door jongeren 18-34.
  • 79% van de audioconsumptie vindt plaats op momenten dat visuele media de consument niet kunnen bereiken. Door te adverteren op Spotify bereik je jouw doelgroep op unieke momenten.

Summer streamingtrends

Waarom er deze zomer meer dan ooit gestreamd zal worden? Onderzoek door Spotify ontdekte deze 5 trends:

  1. Escape: Audio laat 56% van de ondervraagden ontsnappen aan de dagelijkse stress
  2. Connect: Voor 70% van de ondervraagden creëert audio connectie en mooie momenten met vrienden en familie.
  3. Uplift: 60% van de jongeren (Generatie Z en Millenials) zegt dat hun generatie kameraadschap en steun vindt in het delen van gevoelens.
  4. Reminisce: Muziek voedt nostalgie: het beluisteren van nostalgische playlists blijft stijgen (54% in de periode van 1 tot 7 april).
  5. Energize: Spotify is de soundtrack van dienst bij de workoutsessies.