Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Executive Digital & Radio / Spotify
30/06/2020
Met de staycations in zicht zullen we onze summervibes allicht nog meer gaan zoeken op het populaire platform. Een interessante doelgroep, 5 streamingtrends en een hete zomerpromo zijn dé ingrediënten van de onweerstaanbare zomer van Spotify.

Interessante doelgroep

Spotify is voor fans de compagnon bij uitstek om hun zomersoundtrack mee vorm te geven. Voor de Belgische luisteraars (freemium) betekent dat:

  • 267% uplift in het streamen van zomerplaylists (t.o.v. 2019)
  • 50% van de zomerstreams gebeurt door jongeren 18-34.
  • 79% van de audioconsumptie vindt plaats op momenten dat visuele media de consument niet kunnen bereiken. Door te adverteren op Spotify bereik je jouw doelgroep op unieke momenten.

Summer streamingtrends

Waarom er deze zomer meer dan ooit gestreamd zal worden? Onderzoek door Spotify ontdekte deze 5 trends:

  1. Escape: Audio laat 56% van de ondervraagden ontsnappen aan de dagelijkse stress
  2. Connect: Voor 70% van de ondervraagden creëert audio connectie en mooie momenten met vrienden en familie.
  3. Uplift: 60% van de jongeren (Generatie Z en Millenials) zegt dat hun generatie kameraadschap en steun vindt in het delen van gevoelens.
  4. Reminisce: Muziek voedt nostalgie: het beluisteren van nostalgische playlists blijft stijgen (54% in de periode van 1 tot 7 april).
  5. Energize: Spotify is de soundtrack van dienst bij de workoutsessies.

Hete zomerpromo

Alle campagnes van 1 juli tot 31 augustus 2020 krijgen gratis added value. De extra waarde wordt berekend op de gemiddelde temperatuur van de week waarin je boekt (bron: KMI). Bijvoorbeeld: met een gemiddelde temperatuur van 23° geniet je van 23% added value (bij een minimumbooking van € 10K).

De early birds die hun campagne van september al voor einde juli boeken, genieten van 20% added value.

Meer weten?

Justine De Bruyn

Account Executive Digital & Radio / Spotify