08/04/2019
Adverteerders Carglass, Rabobank, Colruyt … scoren hoog in onze DIVA-impactstudies. We delen graag 7 learnings uit hun succesformules.
→"Door mee te werken aan campagnes leerde ik uit mijn eigen comfortzone te komen en muziekstijlen te proberen die anders niet in me op zouden komen. Spots vragen een volledig andere manier van schrijven: je muziek moet op maat zijn van het beeld, zowel qua thema, timing als ritme.”
Er zijn al heel wat spotjes gecomponeerd door Isolde: Libelle bijvoorbeeld. "Bij Libelle bijvoorbeeld zaten we meteen op één lijn. Er was een gerichte briefing: Libelle vertelde me dat de spot gezelligheid en romantiek moest oproepen. Als zo’n zaken gebrieft worden, weet ik meteen welke vibe ik moet creëren.”
Delacre is nog zo’n voorbeeld. Zij gebruikten één van haar nummers, Provocateur, voor spots in Frankrijk. "In Frankrijk zijn ze veel meer bezig met welke artiest de muziek voor reclamespots maakt. Er kwam heel wat respons op mijn muziek, wat me de kans gaf om in Frankrijk een fanbase op te bouwen. Alleen maar voordelen, dus.”
- Moby (voor spots van o.a. Nokia, Renault en Jaguar)
- Dandy Warhols (Bohemian Like You voor Vodafone)
- Wim Mertens, componist (bekende Proximus-tune)
- The Rolling Stones (Start Me Up voor Microsoft ‘95)
- Mike Shinoda (Linkin’ Park) (voor Mastercard)