Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
08/03/2021
Soms zijn partnerships niet alleen naadloos geïntegreerd maar ook hartverwarmend mooi en versterkend voor veel mensen. Laat je inspireren door deze voorbeeldsamenwerking tussen Eén en Veritas. #meaningfulmarketing

Op 21 maart 2021 is het opnieuw Werelddownsyndroomdag. Eén lanceerde in 2019 voor het eerst de oproep om op die dag 2 verschillende kousen aan te trekken en hiervan foto’s te delen op sociale media met de hashtag #steunkousen. Twee verschillende sokken zijn het symbool geworden van Werelddownsyndroomdag en tonen aan dat anders zijn dik oké is.

Net als vorig jaar slaat Eén de handen in elkaar met Veritas, een Vlaamse keten die gespecialiseerd is in o.a. beenmode, om sokken te verkopen voor het goede doel. In 2020 hebben zij 3 speciale sets van duokousen op de markt gebracht, per verkochte set ging er bovendien 1 euro naar Special Olympics België.  

De campagne

Nieuw in 2021 is dat Dieter Coppens en zijn partner Tom Suykens met hun grafisch bureau Stratier deze kousen zelf ontworpen hebben op basis van de input van de 6 castleden uit Down the road seizoen 4: Lisa, Hélène, Lore, Kevin, Martijn en Pieter.

0:00
/
0:00
0:00
/
0:00

Veritas ondersteunt net als vorig jaar de actie en zal de kousen exclusief verkopen in haar winkelpunten en webshop. Per set gaat er opnieuw 1 euro naar een goed doel. Dit jaar zal de opbrengst gaan naar VillaVip, een organisatie die zich inzet om inclusieve woningen te realiseren voor personen met een beperking.

Michiel Maeyaert, oprichter VillaVip: “Het ingezamelde bedrag zal integraal ingezet worden om de bewoners in elke VillaVip woning de kans te geven om zich nóg meer te ontplooien in al hun interesses en passies. Zo staan er al moestuinprojecten op stapel, wordt er reikhalzend uitgekeken naar nieuwe duofietsen of de komst van enkele nieuwe huisdieren. We willen Veritas, Eén en het Down the road-team uit de grond van ons hart bedanken voor het opzetten van deze warme actie.

Begin maart werd de campagne aangekondigd met een radiocampagne op MNM en Radio 2. Op 12 maart start de tv-campagne op Eén. Veritas zal de actie ook aankondigen via de eigen kanalen.

Op zoek naar een partnership met maatschappelijke relevantie?

Contacteer Lisbeth (Commercieel Manager VRT), Sam (Manager Creative Partnerships Var) of Hilde (Business Developer Creative Partnerships Var) voor meer info