Lore Lenseclaes
Lore Lenseclaes
Head of Sales Media Agencies
13/02/2021
“In een marktsegment waar al veel spelers actief zijn, komt het er op aan te innoveren en creatief te zijn.” aldus Jente Prims, Senior Brand Manager bij Délio. Het merk miste alvast zijn radio-start niet en dat weerspiegelde zich in hun DIVA-scores. Doel van de campagne? Brandbuilding.

De aanpak

Na enkele jaren vaste tv-believer te zijn, koos Délio er in 2020 voor om ook een deel van hun budget op radio in te zetten. Hiervoor trokken ze de lijn van hun televisiecampagnes door naar radio: een herkenbare situatie, een catchy jingle ‘Joepie Délio’ en een spot waar het enthousiasme van af spat. Délio trekt hun sonic branding door in hun 360° mediaplan. De spots waren te horen op Radio 2, Studio Brussel, MNM, Q Music en Joe in september 2020. 

Het resultaat

Mede dankzij het consequent doortrekken van hun brand assets was hun start op radio meteen een succes. Het DIVA-onderzoek wees uit dat de sonic meteen door 45% van de luisteraars werd herkend en dat de campagne kon rekenen op 59% sonic attributie*, wat het merk onmiddellijk aan de top positioneerde tegenover de gemiddelde DIVA-score (20%) Hiermee nestelt Délio zich meteen tussen de sterke merken qua herinnering en attributie van de campagne. “Radio heeft ons geholpen om onze spontane awareness te vergroten.” zegt Jente Prims, Senior Brand Manager bij Signature Foods

*Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var, test date 11/09/2020

Meer weten over adverteren op radio?

Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.