Veerle Van Cauwenbergh
Veerle Van Cauwenbergh
01/10/2018
Hoe kun je als adverteerder je online campagne optimaliseren? Door het gedrag van surfers te analyseren en te voorspellen. Dat is de core business van Predicube, een start-up die Var in september 2018 heeft overgenomen.

Predicube staat voor Predicting Customer Behaviour. De start-up is een spin-off van onderzoeksbureau imec en de Universiteit Antwerpen (UA). Predicube is een uniek IP- en data-analyseplatform dat adverteerders helpt om online campagnes te optimaliseren. De resultaten zijn 20 tot 500% beter dan bij klassieke online campagnes waar je advertentie aan iedereen getoond wordt.

Hoe werkt predictive advertising?

Predicube werkt met GDPR compliant cookies die surfgedrag analyseren. Aan de hand van de profielen voorspellen de algoritmes van Predicube in welke producten bepaalde profielen geïnteresseerd kunnen zijn. Neem nu de Universiteit Antwerpen zelf. Een pixel op hun opleidingspagina geeft door aan Predicube wie de pagina bezoekt. Van die bezoekers wordt gekeken welke sites ze de voorbije maand bezochten. Met die informatie gaat Predicube op zoek naar de ‘act-alikes’. Die groep mensen zal met grote waarschijnlijkheid, door hun gelijkaardige surfgedrag, ook in de opleidingen van de UA geïnteresseerd zijn.

Block image

Uplift van ROI

Door met de technologie en insights van Predicube te werken, wordt je advertising budget optimaal geïnvesteerd. Predicube zorgt ervoor dat enkel de mensen waarvan het zeker weet dat ze interesse kunnen hebben, je advertentie zien. De technologie leidt tot minder ad overload, en dus tot effectievere campagnes. Je betaalt dus voor minder, maar relevantere views.

Bovendien krijg je na je campagne inzicht in een hele reeks interesses van je doelgroep waar Predicube gebruik van gemaakt heeft. Je capteert zo veel meer data over je campagnes.

Predicitive targetting voor Volvo

Toen Volvo haar nieuwe XC90 in de markt wilde zetten, wilde ze haar doelgroep nauwkeurig bereiken. Volvo koos ervoor om te werken met het predicitive targeting model van Predicube: enkel mensen waarvan Predicube dacht dat ze een testrit zouden aanvragen, zagen de advertenties. Het resultaat? Vier keer meer clicks dan gemiddeld en 2,5 keer meer conversie.

Block image
Block image

Wil je meer weten over hoe Predicube jouw campagnes kan optimaliseren?

Neem dan contact op met Stéphanie Verschueren