12/04/2019
De groeiende populariteit van podcasts heeft de voorbije jaren ook grote merken aangespoord om zich aan deze bijzondere vorm van storytelling te wagen.
→Streamingdiensten zoals Spotify winnen aan belang tijdens de autoritten. Dankzij in-car targeting van Spotify kan je je met je audiospot nu ook specifiek richten op de doelgroep van die automoblisten. De ideale aanvulling op je drivetime-radioplan!
Spotify gebruikt zijn first-party data om heel gericht Spotify-gebruikers te bereiken in de auto. Enkele cijfers:
In-carluisteraars kunnen op twee manieren getarget worden:
In-carluisteraars: wanneer gebruikers luisteren naar Spotify via hun autoentertainment systeem of via Bluetooth op de smartphone, dan kunnen ze getarget worden als in-carluisteraars.
In-carluisteraars via verschillende platformen: een segment dat opgebouwd wordt op basis van het in-carbereik. Dat zijn gebruikers waarvan Spotify weet dat ze frequent in hun auto streamen op Spotify. Op basis van deze gegevens is het mogelijk om de in car-gebruikers te bereiken via hun desktop en hun smartphones.
Houd er wel rekening mee dat in-car targeting niet geschikt is om een call-to-action mee te geven, maar alleen ingezet kan worden om brand awareness te creëren.
Om de nieuwe Kia Rio te promoten creëerde Kia een spot die de bestuurders rechtstreeks aansprak. In de spot werd de auto gebruikt als een muziekinstrument om geluiden te maken met de boodschap “You listen to music in your car, but how do you listen to music made by your car?”
Mensen on the go bereiken terwijl ze in de wagen zitten kan interessant zijn voor alle merken. Het zijn unieke momenten waarin chauffeurs heel receptief zijn. Geen enkel ander mediakanaal wedijvert dan om hun aandacht.
Wil je zelf ook in-car luisteraars bereiken terwijl ze naar Spotify luisteren in de auto? Probeer het uit met jouw audiospot(s)! Voor een campagnewave van ongeveer drie weken garanderen we je 412.222 impressies aan een mediaplan van 8.500 euro (mediawaarde: 10.625 euro). Wat krijg je daarvoor in de plaats?