Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
09/03/2022
Wandelen is populairder dan ooit. Betekenisvol adverteren geeft een campagne vleugels. Het creative partnership van A.S.Adventure met de Radio 2-natuurwandelingen blinkt niet alleen uit in relevantie maar ook in creativiteit én performantie.

Op 30 oktober gaf Radio 2 het startschot van een reeks mooie natuurwandelingen tijdens het Radio 2 Natuurweekend. In samenwerking met Natuurpunt stippelde de zender een reeks wandelingen uit in 15 bossen. Een QR-code die ter plaatse gescand kan worden, brengt bezoekers naar de stem van Ann Reymen die je doorheen de wandeling gidst. Ook andere Radio 2-stemmen vertellen er verhalen en geven educatieve weetjes mee die je op speciaal ontworpen luisterbanken kan beluisteren.

Het concept

A.S.Adventure zag in dit initiatief onmiddellijk een ideale context om zijn wandelexpertise in de kijker te zetten en zijn ‘3D voetensysteem’ te ondersteunen. Om de actie en het partnership kracht bij te zetten, trok de grootste familiezender alle registers open. De week voorafgaand aan het Natuurweekend stond de programmatie volledig in het teken van natuur & bos.

  • Het partnership kreeg brede redactionele aandacht, enerzijds via de boswandelingen en de gesprekken met BV's als Zuhal Demir, Eric Goens en Saartje Vandendriessche in De Madammen, én anderzijds via David Van Ooteghem die wandeltips van een AS Adventure-expert verzamelde in Spits.
     
  • Daarnaast linkte het merk zich met 5” audioboards aan wandelingen die Ann Reymen elke dag voerde met Bekende Wandelaars.
     
  • Een breed activerend luik zorgde tenslotte voor mooie responscijfers. Luisteraars konden deelnemen aan een wedstrijd door hun wandelfoto’s in te sturen via de Radio 2 app.
     
  • Online ging het merk mee met de Radio 2-nieuwsbrief en op alle social mediakanalen van de zender.
     
  • Samen met A.S.Adventure maakten we een online video om het belang van goede wandelschoenen te duiden.

Het resultaat?

Naast een unieke kans voor A.S.Adventure om in een ideale context zijn wandelcategorie in de kijker te zetten, zorgde deze campagne voor een mooi bereik van 25% op de VVA’s. De video werd meer dan 10.000 keer bekeken en meer dan 7.200 online bezoekers werden geregistreerd.

Bekijk de video's:

Bos t'Ename - Oudenaarde

0:00
/
0:00

De Maten - Diepenbeek

0:00
/
0:00

Ook interesse in een creative partnership?

Contacteer Sam of Hilde voor meer info.

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships

Hilde Leemans

Business Developer Creative Partnerships