Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
22/04/2022
Spar en Radio 2 laten een frisse wind waaien door één van de leukste paastradities. In 5 Vlaamse gemeenten organiseerde de grootste familiezender een leuke paaszoektocht. Kleine speurneuzen konden zich uitleven tijdens een toffe wandeling en werden achteraf verwend door Spar met een lekkere chocolade-beloning.

Van zaterdag 2 tot en met maandag 18 april konden speurneuzen in De Panne, Hamme, Lier, Londerzeel en Scherpenheuvel–Zichem deelnemen aan leuke paaszoektochten. Langs een uitgestippeld parcours van 4 à 5 kilometer stonden 8 paashazen, die telkens een opdracht meegaven. Via een QR-code en de Radio 2-app konden kinderen het bijhorende verhaal volgen. De eerste 1.000 kinderen die de zoektocht tot een goed einde brachten, kregen een chocolade-beloning van Spar.

"Spar was op zoek naar een creatieve manier om tijdens de belangrijke paasperiode families met jonge kinderen te bereiken”, vertelt Tamara Vandenplas, senior Media Strategist bij Colruyt. “De paaszoektochten van Radio 2 leunen hier goed bij aan en laten ons toe om op een speelse manier Spar gekend te maken bij een breed publiek."

De actie werd on air aangekondigd op Radio 2 (aantal luisteraars: 1.866.025 of 32,7% van de Vlamingen 12+)*, in de nieuwsbrief en op alle social kanalen van de zender. Partner Spar werd daarnaast ook vermeld op alle affiches en op de Radio 2 website. 

*Bron: CIM RAM, Noorden, Radio 2, Bereik 12+, Reclameblokken gedurende 17 opeenvolgende dagen van zaterdag tot en met de 3de maandag, 6-20u.

Ook interesse in een Creative Partnership?

Contacteer Sam voor de mogelijkheden.

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships