25/08/2021
Met nieuwe radioverhalen, vertrouwde sterkhouders, live-events en inspirerende podcasts wordt 2021 een uniek radio-najaar. Uit het brede aanbod selecteerden wij telkens drie nieuwkomers om naar uit te kijken.
→Deze categorie is voor het eerst bij op de SONIQ Awards. Alle vormen van audio, ingezet door merken, worden in de kijker gezet. Dat kan zowel lineair als ‘on demand’ zijn – bijvoorbeeld podcasts, branded native audio content of zelfs branded radio stations.
Deze categorie bekroont adverteers die radio sterk inzetten in hun communicatieplan en dit op een originele, efficiënte en/of creatieve manier doen. In 2021 ging LDV/United met de prijs lopen met hun werk voor Devos-Lemmens.
Het doel van deze categorie is om vernieuwingen te bekronen in het brede domein van audio. De winnaar van vorige editie was Mortierbrigade voor MIVB/STIB.
Met deze categorie zijn de SONIQ Awards 3 jaar geleden van start gegaan. Een herkenbare sonic branding wordt steeds belangrijker door het toenemende aantal touchpoints in audio. Vorige editie kwam Devos-Lemmens als winnaar uit de bus.
Zowel creatieve agentschappen, adverteerders, productiehuizen als media agencies kunnen een (beperkt en gratis) dossier indienen. Dat dient ten laatste op 27 januari te gebeuren. Een jury van professionals zal zich eind januari over de oogst buigen en de winnaars kiezen.
Alle info over deelname aan de SONIQ Awards 2022 is te vinden op deze website.