Anny Wuyts
Anny Wuyts
General Manager
23/11/2021
De SONIQ Awards zijn toe aan hun 3e editie. Dit initiatief rijkt prijzen uit aan de "best in class" cases in radio en audio. Het event staat gepland in februari 2022. De SONIQ Awards 2022 worden uitgereikt in 4 categorieën.

Best Branded Audio Content

Deze categorie is voor het eerst bij op de SONIQ Awards. Alle vormen van audio, ingezet door merken, worden in de kijker gezet. Dat kan zowel lineair als ‘on demand’ zijn – bijvoorbeeld podcasts, branded native audio content of zelfs branded radio stations.

Best Use of Radio

Deze categorie bekroont adverteers die radio sterk inzetten in hun communicatieplan en dit op een originele, efficiënte en/of creatieve manier doen. In 2021 ging LDV/United met de prijs lopen met hun werk voor Devos-Lemmens.

Best Innovation in Audio

Het doel van deze categorie is om vernieuwingen te bekronen in het brede domein van audio. De winnaar van vorige editie was Mortierbrigade voor MIVB/STIB.

Sonic Branding

Met deze categorie zijn de SONIQ Awards 3 jaar geleden van start gegaan. Een herkenbare sonic branding wordt steeds belangrijker door het toenemende aantal touchpoints in audio. Vorige editie kwam Devos-Lemmens als winnaar uit de bus. 

Meer info?

Zowel creatieve agentschappen, adverteerders, productiehuizen als media agencies kunnen een (beperkt en gratis) dossier indienen. Dat dient ten laatste op 27 januari te gebeuren. Een jury van professionals zal zich eind januari over de oogst buigen en de winnaars kiezen.

Alle info over deelname aan de SONIQ Awards 2022 is te vinden op deze website.