25/08/2021
Met nieuwe radioverhalen, vertrouwde sterkhouders, live-events en inspirerende podcasts wordt 2021 een uniek radio-najaar. Uit het brede aanbod selecteerden wij telkens drie nieuwkomers om naar uit te kijken.
→Radio blijft een sterk touchpoint dat massaal wordt beluisterd door jong en oud. Dagelijks bereikt radio meer dan 7 op de 10 en wekelijks meer dan 9 op 10 Vlamingen van 12 jaar en ouder. Dat zijn wekelijks meer dan 5 miljoen luisteraars, 89,7% bij de doelgroep 12+ en 85,3% bij de doelgroep 12-24. Het dagbereik blijft stabiel met 71,7%*.
Samen zijn de VRT-radiozenders goed voor 58,3% marktaandeel* (een stijging van 2,3% tov de vorige golf) en een luisterduur van 228 minuten per dag.
Met onze SuperSelexy-formules kan je twee of meer radiozenders combineren en een SuperSelexy-korting genieten op de à-la-cartetarieven.
Contacteer ons voor de voorwaarden om van deze korting te genieten.
Bronnen:
*CIM RAM, Noorden, mei-aug’21, ma-zo, 6-22u
**CIM RAM, Noorden, Mediaplanningsgolf sep’20-aug’21, ma-zo, 6-22u.
In onderstaande infografiek vind je de belangrijkste inzichten over het luistergedrag in Vlaanderen en de cijfers van de VRT-radiozenders op hun kerndoelgroepen.
Contacteer het salesteam voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.