Stefanie  Van Snick
Stefanie Van Snick
Marketing Manager
01/04/2020
Nu de winkels dicht zijn focussen non-food retailers op e-commerce. Sommige trekken volk met kortingen, anderen bieden net meerwaarde in de vorm van tips of steun aan wie het nodig heeft. Focus op drie mooie cases, in de markt gezet via radio.

Schoenen Torfs

Bij Schoenen Torfs neemt – bij uitzondering – ceo Wouter Torfs het woord in de radiospot. Hij legt de link tussen het ‘Foert’-dagje dat medewerkers er jaarlijks krijgen en actuele slogans als ‘Flatten the curve’ en ‘Samen sterk’. Schoenen Torfs activeert het bezoek op zijn webshop door 10% korting aan de klanten te geven én 5% van de omzet in deze periode aan de zorgsector te doneren.

MediaMarkt

Op mediamarkt.be tegenwoordig geen elektronica of multimedia op de homepage, wel de boodschap ‘Vlot in je kot’. Die bundelt onder een aantal thema’s (Home Sweet Fun, Home Sweet Work, Home Sweet Clean en Stay Connected) nuttige producten en handige tips, bijvoorbeeld over thuiswerk of kinderen bezighouden.

Brantano

Bij Brantano ging net de ‘Oude schoenen & kleding’-actie van start toen de coronacrisis de retailer verplichtte de winkels te sluiten. Wie in deze periode een paar oude schoenen of kleding binnenbracht, zou naar jaarlijkse gewoonte een kortingsbon van 12,5 euro krijgen. Brantano maakte van de nood een deugd en verplaatste de actie naar de website. Wie online koopt, krijgt meteen die kortingsbon en kan later schoenen en kleding doneren.

Wil jij ook relevant adverteren via onze VRT-merken?

Dat kan. We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop. 

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.