Laurens Luypaert
Laurens Luypaert
Marketing Executive
29/03/2022
Paul Polman, Benedict Evans, Crystal Washington en andere topsprekers decoreerden dit jaar UBA Trends Day. Wij noteerden 4 interessante quotes die elke adverteerder hoog in het vaandel moet dragen. Ook Var en VRT laten deze trends niet aan zich voorbijgaan.

"Onze smartphone is als een extern, mobiel brein."  - Crystal Washington

Technologie verandert de mens. "We zijn één aan het worden met onze telefoons. Om deze reden wordt er bij VRT veel ingezet om mee te digitaliseren. Via onze smartphone kunnen we digitaal radio luisteren & digitaal tv kijken met VRT NU. Op VRT NU bieden de VRT-zenders hun content 24/7 digitaal aan. Een formule die gesmaakt wordt, getuigen de 600.000 ingelogde VRT-profielen per maand.

"Consumenten leven niet in silo's, alleen merken doen dat."  - Vicki Loomes

Durf out of the box te denken. Op welke manier kun je een unieke consumentenervaring bieden en een nieuw publiek bereiken. Dankzij de 360° partnerships van VAR met VRT-merken kunnen we een gepast antwoord bieden op deze vraag. Digitaal, audio & video zijn de basis van je marketingcampagne, maar om de extra mile te gaan, kan je jouw campagne boosten met onze creative partnerships.

Voorbeelden van geslaagde 360° partnerships?

"Merken gaan niet alleen over producten en diensten, ze gaan ook over ervaringen." – Vicky Loomes

Het is belangrijk om de taal van de gebruiker te spreken. Een nieuw publiek bereiken kan je doen door ‘beyond words’ te gaan. Verken nieuwe relevante & frisse onderscheidende brand assets. Dat is ook wat we doen samen met VRT.

We kunnen de e-cups van Sporza hieronder zetten. Audi ziet eSporza (en esports in het algemeen) duidelijk als een ontdekkingstocht. Het moge duidelijk zijn dat Audi door de samenwerking met VRT twee vliegen in een klap vangt: het bereikt zijn moeilijk te bereiken kerndoelgroep én het werkt onverdroten aan de verjonging van het merk. Bij Sporza zetten ze duidelijk in op gamification: een mooi voorbeeld hiervan is wielermanager 2022.

Het is inmiddels wel duidelijk. Na 2 jaar met amper volwaardige festivals, wordt 2022 dé festivalzomer, vol met bestaande & nieuwe initiatieven. Denk maar aan het nieuwe Core Festival, het extra TML-weekend en de net aangekondigde extra dag Pukkelpop. Het zal voor onze luisteraars bijna een onmogelijke opdracht worden om een keuze te maken in dit gigantisch aanbod. En dat net op het moment waar de knaldrang het grootst is… Maar geen nood: Gelukkig is er StuBru om ervoor te zorgen dat niemand iets hoeft te missen en iedereen deze festivalzomer live mee kan ervaren.

"Bedrijven moeten netto positief zijn, ze moeten de wereld meer brengen dan dat ze de wereld aandoen." – Paul Polman

Het is niet langer de vraag of grote bedrijven moeten verduurzamen, maar hoe ze dat gaan doen. Nu de zeespiegel blijft stijgen, de biodiversiteit afneemt en de sociale ongelijkheid toeneemt, kan ook het bedrijfsleven niet langer wegkijken of de verantwoordelijkheid bij de overheid blijven leggen. Het bedrijfsleven moet het heft in eigen handen nemen. Wanneer toonaangevende CEO’s opstaan voor een betere wereld zullen overheden sneller geneigd zijn om dat voorbeeld te volgen.

Ook VRT zet er hard op in om netto positief te zijn. Denk maar aan expeditie Gillis & Govaerts, waarin Sander & Laura een week in het bos overleefden. Zo spaarden ze ruim 2500 bomen voor een nieuw bos, dat eind 2021 werd gepland en de naam ‘het Zonnebos’ kreeg. Omdat meer bos altijd beter is, doen ze dat dit jaar opnieuw.

Een ander voorbeeld is de Wekker van StuBru met Bolt Energie. Bolt is het allereerste energieplatform dat het Belgische stroomnet echt duurzaam wil maken. Via Bolt kan je jouw energie rechtstreeks kopen van lokale, groene opwekkers. Zo weet jij exact waar je energie vandaan komt en waar je geld naartoe gaat. Of niet natuurlijk, want als je kan raden wie De Wekker van StuBru is, win je 5 jaar groene stroom.

Meer weten over de mogelijkheden van de VRT-merken?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info. We helpen je graag verder.