Dirk Soetens
Dirk Soetens
Research Manager
07/11/2019
DIVA 3.0 bouwt mee aan het succes van je tv-campagne. Onze impactstudie houdt de vinger aan de pols door gebruik te maken van innovatieve technologie. Met vernieuwde inzichten matchen we merken nog nauwkeuriger met de media en consumenten van morgen. Laat je inspireren door 2 succescases.
1. Corona Direct: best in class herkenning
0:00
/
0:00

Case: Corona Direct, met de kikker-spot

Straffe cijfers: 73% herkent het stilstaande beeld met de kikkers dat een paar seconden getoond wordt, 56% wijst het beeld vervolgens correct toe. Hierdoor behaalt Corona direct een nuttige score van 41%.

Learnings: Het visuele beeld van de kikker als Distinctive Brand Asset scoort. Het linkt het merk rechtstreeks aan z’n USP: Corona = direct verzekerd, direct geholpen, direct geregeld. De merknaam wordt op een grappige manier geïnstalleerd, de billboard scoort dan ook niet toevallig bijzonder hoog op de succesfactoren ‘vindingrijkheid’, ‘originaliteit’ en ‘creativiteit’.

2. Engie: best in class branding power
0:00
/
0:00

Case: Electrabel, met de kleurrijke Up-campagne 

Straffe cijfers: UP is een ambitieus project om alle gebouwen in België energie-efficiënter te maken. Geen makkelijke boodschap, en toch geeft al onmiddellijk 36% van de kijkers aan sympathie op te brengen voor het merk. Meer dan 1 op 4 kijkers overweegt conversie, evenveel mensen gaan de interactie op het platform aan. Met een branding power van 77% stuwt de campagne Engie als innoverende energiepartner.

Learnings: De veelkleuringe flux die energie transformeert in de ‘Move on up’ soundtrack loopt als een iconische rode draad doorheen de hele campagne die op TV, radio, outdoor, social en print liep. Visuele integratie zorgt voor hoge attributie, ook ‘nuttige’ en minder evidente boodschappen kunnen rekenen op hogere activatiescores door een creatieve en positieve tone of voice.

Meer lezen over de bepalende factoren van successpots?

DIVA 3.0 geeft je heel precieze feedback over je campagne en unieke tools om je campagne zo impactvol mogelijk te maken. Lees er meer over.