18/04/2019
Tv scoort sterk als reclamemedium t.o.v. andere videoformaten zoals Facebook, aldus onderzoek van professor Karen Nelson-Field.
→Case: Corona Direct, met de kikker-spot
Straffe cijfers: 73% herkent het stilstaande beeld met de kikkers dat een paar seconden getoond wordt, 56% wijst het beeld vervolgens correct toe. Hierdoor behaalt Corona direct een nuttige score van 41%.
Learnings: Het visuele beeld van de kikker als Distinctive Brand Asset scoort. Het linkt het merk rechtstreeks aan z’n USP: Corona = direct verzekerd, direct geholpen, direct geregeld. De merknaam wordt op een grappige manier geïnstalleerd, de billboard scoort dan ook niet toevallig bijzonder hoog op de succesfactoren ‘vindingrijkheid’, ‘originaliteit’ en ‘creativiteit’.
Case: Electrabel, met de kleurrijke Up-campagne
Straffe cijfers: UP is een ambitieus project om alle gebouwen in België energie-efficiënter te maken. Geen makkelijke boodschap, en toch geeft al onmiddellijk 36% van de kijkers aan sympathie op te brengen voor het merk. Meer dan 1 op 4 kijkers overweegt conversie, evenveel mensen gaan de interactie op het platform aan. Met een branding power van 77% stuwt de campagne Engie als innoverende energiepartner.
Learnings: De veelkleuringe flux die energie transformeert in de ‘Move on up’ soundtrack loopt als een iconische rode draad doorheen de hele campagne die op TV, radio, outdoor, social en print liep. Visuele integratie zorgt voor hoge attributie, ook ‘nuttige’ en minder evidente boodschappen kunnen rekenen op hogere activatiescores door een creatieve en positieve tone of voice.
DIVA 3.0 geeft je heel precieze feedback over je campagne en unieke tools om je campagne zo impactvol mogelijk te maken. Lees er meer over.