28/09/2020
Wat voegen de apps toe aan de radio-ervaring en hoe kan je als adverteerder hierop inzetten? Aan het woord: Rino Ver Eecke en Sam Homblé.
→Via livestreams kan je elke radio-uitzending beluisteren, live of op een moment dat je past. Omdat je via internet luistert, kan je luisteren van over de hele wereld, op het device dat je verkiest. Apps zijn ingeburgerd en het nieuwe normaal: al meer dan 365.000 gebruikers hebben de Radio 2-app gedownload. Tijdens Tura 80, een special rond de verjaardag van Will Tura, haakten maar liefst 55.000 gebruikers in via de Radio 2-app.
Hoe inzetten? Als adverteerder heb je de mogelijkheid om beeld bij je audio te voorzien, door bijvoorbeeld je logo te integreren bij onze populaire programma’s.
User generated content zit in de lift: als bijvoorbeeld Chris Dusauchoit in De Madammen aanwezig is en vertelt over huisdieren, lopen er binnen de kortste keren massa’s vragen binnen via de Radio 2-app. Die beantwoordt hij dan live, wat de uitzending verrijkt en de betrokkenheid bij de luisteraars vergroot.
Hoe inzetten? Apps worden gebruikt bij alle aspecten van het radiomaken: van het programmamaken tot in de commerciële acties. Zo worden de apps ingezet om extra traffic te creëren voor de wedstrijden. Het logo van de adverteerder wordt dan meegenomen op de wedstrijdpagina.
Voorbeelden van adverteerders:
Het digitaal doortrekken van radio voegt beeld toe aan audio en zorgt zo voor een optimale totaalbeleving. Kijk live naar de dansmoves van de presentatoren via webcams, deel zelf foto’s en video’s of kijk naar extra videocontent van de netten.
Hoe inzetten? Voeg video van je merk toe in onze apps, dat kan een campagne zijn of - nog beter – leuke videocontent die aansluit bij de doelgroep.
Voorbeelden van adverteerders: