Veerle Van Cauwenbergh
Veerle Van Cauwenbergh
25/06/2019
Onze matchmakers zorgen er elke dag voor dat adverteerders op een creatieve manier in zee kunnen gaan met één van de VRT-zenders. Zo was Westtoer op zoek naar een straffe mediapartner om op een ludieke manier watersport bij jongeren op de kaart te zetten. De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow zette alle hens aan dek en ging de uitdaging aan.

“Westtoer neemt initiatieven om de toeristisch-recreatieve sector in West-Vlaanderen te promoten”, vertelt Ingeborg Locy, Marketing Regiomanager van Westtoer. Om watersportbeleving aan de Belgisch kust onder de aandacht te brengen bij jongeren, gingen wij op zoek naar een sterke mediapartner. MNM houdt de vinger aan de pols in de leefwereld van jongeren, de ideale zender dus om mee in zee te gaan. ”

On air en online

Westtoer, MNM en Var gingen met deze elementen aan de slag. Wat volgde was een opgebouwde campagne in De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow en een grote live-uitzending aan zee. “Voor een stunt meer of minder zit MNM nooit verlegen”, zegt Sander Beusen, programmaverantwoordelijke van De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow. De redactie heeft zich meteen op deze uitdaging gestort, Peter Van de Veire en Julie Van den Steen kwamen zelf af met het idee de volledige Belgische kustlijn af te reizen, naar elkaar toe én ondertussen live radio te maken. Watersport werd live beleefd en gepromoot. Jongeren werden on air én online betrokken: een win-win voor iedereen.”

Ook Var-matchmaker Tiffany Van Droogenbroeck blikt tevreden terug. “Westtoer en MNM hebben elkaar gevonden aan zee maar absoluut ook in doelstellingen. Dit event versterkt MNM als energieke, verrassende jongerenzender, een positionering waarop een adverteerder graag meesurft. User-generated content staat voor Westtoer op het voorplan: de kustsuggesties van de luisteraars lagen daarom aan de basis van het traject. Doordat ambassadeurs Peter en Julie de actie ook doortrokken naar hun eigen social mediakanalen, goed voor een extra bereik van 210.000 volgers, en de live-uitzending ook te volgen was via videolivestreaming op de MNM-app, was de interactie met het doelpubliek optimaal.”

“Peter en Julie hebben watersport op een originele manier op de kaart gezet. De betrokkenheid van het MNM publiek was groot, zowel in de uitzending als online.

Herbeleef Westtoer

Ook interesse om je merk creatief te linken aan een sterk VRT-merk?

Contacteer ons op creativepartnership@var.be