Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
21/01/2021
Massaal veel Vlamingen ontdekken VRT NU - de gratis online videospeler van VRT waarop programma’s van Eén, Canvas en Ketnet en videoreeksen van radiomerken (her)bekeken kunnen worden. Naar aanleiding van ons nieuwe Intune magazine vroegen we Lotte Vermeir, adjunct-netmanager Eén en Canvas, naar de reden van dat succes.

Op VRT NU bieden de VRT-zenders hun content 24/7 digitaal aan. Een formule die gesmaakt wordt, getuige de 896.187 gebruikers per week. “VRT NU drijft op de kracht
van het uiterst kwalitatieve aanbod”, vertelt Lotte Vermeir, adjunct-netmanager Eén en Canvas. “We garanderen een kwalitatieve context en werken met algoritmes die onze kijker een zo divers mogelijk aanbod voorstelt. Als iemand VRT NU alleen bezoekt om naar Thuis te kijken is dat prima. Maar als we hem of haar ook kunnen stimuleren om naar een programma als Down the road te kijken, is dat nog beter. De blik verbreden en relevantie bieden: daar draait het om.”

Een mooi voorbeeld van de relevantie van VRT NU bleek tijdens de coronacrisis toen scholen op slot gingen en VRT NU een uitgebreid educatief aanbod online plaatste. VRT NU geeft niet alleen de content van de VRT-merken maar is ook aangevuld met programma’s uit het VRT-archief en extra achtergrond bij lopende programma’s of gebeurtenissen uit de actualiteit. Bij de HBO-successerie Chernobyl werden bijvoorbeeld extra nieuwsuitzendingen en documentaires geprogrammeerd zoals ‘In de ban van Tsjernobyl’. Een andere belangrijke toegevoegde waarde van het platform is de mogelijkheid tot bingewatchen. Zo kunnen verschillende series al helemaal bekeken worden zodra de eerste aflevering op tv is geweest.

Naast het tv-aanbod staat ook het beste videomateriaal van de radiozenders online: muziekdocumentaires, grappige filmpjes of achter-de-schermen verslaggeving van concerten. Enkele interessante feiten:

- Het publiek kijkt aandachtig en gemiddeld 50 min/dag.
- Het platform bereikt zowel jong als oud: 22% van de kijkers is jonger als 35 jaar en een vierde is ouder dan 55 jaar.
- VRT NU is beschikbaar in heel Europa. Kijken kan via smartphone, tablet of computer.

Ontdek alle cijfers in onze gedetailleerde infografiek

Block image
VRT NU-infografiek
VRT NU-infografiek
Download

Benieuwd hoe je als adverteerder kan meegenieten?

Alle alliantiepartner-billboards 2020-2021 lopen mee op VRT NU. Contacteer ons als je interesse hebt in de pakketten 2022-2023 of sam@var.be als je wil adverteren rond webreeksen of je merk wilt integreren rond Brand Extensions-afgeleiden.

Meer weten over het digitale transformatietraject van VRT en de nieuwe crossmediale mogelijkheden?

Download de nieuwe editie van ons InTune-magazine