Rudi Janssens
Rudi Janssens
Chief Commercial Officer
17/08/2021
VRT NU wordt hét digitale trefpunt van de VRT: een plaats waar je als kijker (en dus ook als adverteerder) altijd terecht kan. Maar wat betekent dat nu juist? Een overzicht.

VRT NU gaat voluit voor connectie

Het voorbije half jaar steeg het gebruik van mensen die via casting (Apple Airplay of Chromecast) naar VRT NU kijken met 19%, en dat percentage neemt alleen maar toe. Daarom zet VRT in op ‘first screen app-ontwikkeling’: de ontwikkeling van de VRT NU-app op de toestellen die mensen als eerste gebruiken. De VRT NU-release van Android en Proximus TV is voorzien voor september 2021. De release bij Telenet komt eraan in november 2021.

VRT NU wordt ook een volwaardig audiokanaal

Er wordt ingezet op smaakverbreding, zodat mensen geïnspireerd worden door het grote aanbod. En om die gebruikers nog beter te bedienen wordt VRT NU, naast een videoplatform, ook een volwaardig audiokanaal: audio on demand, nieuwe VRT-audiostromen en de enorme rijkdom aan VRT-audiocontent worden dit najaar ook gebundeld binnen VRT NU.

VRT NU biedt groeiend extra bereik

VRT NU heeft 1,7 miljoen unieke accounts op jaarbasis. Wekelijks kijken er 896.187 unieke gebruikers. Jongeren zijn goed vertegenwoordigd op VRT NU: 60% van de bezoekers is jonger dan 44 jaar. En voor veel van die kijkers is VRT NU de plek om een tv-avond te starten: bijna een kwart kijkt live. VRT NU is al lang niet meer het kanaal waar je alleen programma’s herbekijkt.

Adverteren op VRT NU?

Vanaf 1 januari 2022 kunnen adverteerders unskippable prerolls boeken voor de start van een programma. Er worden maximum 40” per reclameblok toegelaten, daardoor blijven de blokken kort. Programma’s worden niet onderbroken. Contacteer ons voor meer info.