Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Contentmarketeer
08/04/2020
We kunnen als klein land trots zijn op onze audiocampagnes. Om je nog meer te inspireren legden we ons oor te luister bij de International Sound Awards en grasduinden we in de sterkste audiobranding-inzendingen vanuit de hele wereld.

Zwitserland: Futureproof – VP Bank x Department Of Noise

Sneller, makkelijker en digitaler. Dat is waar de internationale private bank VP Bank voor staat. Een duidelijke positionering, die emotioneel geladen moest worden door een soundidentiteit die de bank ook futureproof moest maken voor toekomstige ‘audio-only’ touchpoints. Na het bepalen van 4 pijlers: transparantie, toekomstgerichtheid, vertrouwen en verrassing werd een sound moodboard uitgewerkt. De muzikale vertaalslag vond het juiste evenwicht tussen alle parameters. De sound werd getest in verschillende situaties en doorvertaald naar videoscores (tracks for multimediaal gebruik) en andere assets zoals wachtmuziek, eventmuziek, videomuziek en playlists.

ONTDEK DE CASE

Spanje: Hoogvlieger – Vueling x Sixième Son

Met meer dan 130 bestemmingen positioneert luchtvaartmaatschappij Vueling zich als een frisse en moderne vliegmaatschappij die aan competitieve prijzen vluchten aanbiedt. Het gemak van het ontdekken tegen aanvaardbare prijzen, moest weerspiegeld worden in de audio-identiteit van het merk. Sixième Son ging aan de slag en onderzocht hoe het merk zich auditief kon onderscheiden. Na een uitgebreide testfase werd gekozen voor een audio-identiteit die het DNA van het merk (gemak, innovatie, kwaliteit en mobiliteit) het best vertaalde. Ondertussen hoorden al meer dan 2 miljoen passagiers het nieuwe audiologo op vliegtuigen, in terminals, in video’s, op events of in campagnes.

ONTDEK DE CASE

Zweden: Waw winkelen – Gallerian x Lexter Ljuddesign AB

Gallerian is het iconisch shoppingcentrum in hartje Stockholm. Na een grondige renovatie ontstond de behoefte naar een duidelijkere profilering. Een uitgebreide voorbereidingsfase matchte merkwaarden, merkpersoonlijkheid en doelgroep met de audioverwachtingen van het merk. Op die manier werd een volledig ‘sonic universe’ gecreëerd met playlists en audio-elementen die variëren naargelang het seizoen. Met kerst werd bijvoorbeeld een aangepaste sneeuw/glitter-versie van de sound ingezet, tijdens de lente hoor je dezelfde melodie ingefloten door een merel. Na de renovatie en de introductie van de soundidenteit registreerde Gallerian 20% meer bezoekers dan tijdens dezelfde periode het jaar ervoor.

ONTDEK DE CASE

UK: Met hart en ziel – European Society For Cardiology x The Sound Agency

De European Society of Cardiology is een innovatieve organisatie die zich als doel stelt hartziekten te voorkomen en te behandelen. Cardiologen vormen de doelgroep, congressen het communicatiedomein. Merkwaarden als autoriteit, integriteit, en innovatie vormen het DNA van de organisatie en dus van het nieuwe audiologo dat is opgebouwd rond hartslagen. Hieruit volgde een set van audio-experiences die ingezet worden bij de verschillende uitwerkingen van de congressen: muziek die sprekers aankondigt, sound ter verwelkoming van gasten of een 3-minuten CTA-versie die de start van een nieuwe sessie op het congres aankondigt en opbouwt naar participatie. Een uitwerking die resoneert bij cardiologen.

ONTDEK DE CASE

Meer lezen? Download InTune- The Sonic Branding Edition en ontdek de andere best of cases uit Duitsland, Brazilië en Denemarken