Radio is een tactisch medium dat voor traffic zorgt en snel ROI oplevert. Maar hoe sterk is radio als het erop aankomt om merken te bouwen en loyaliteit te creëren? Ontdek onze 6 learnings voor je campagne.
→Sneller, makkelijker en digitaler. Dat is waar de internationale private bank VP Bank voor staat. Een duidelijke positionering, die emotioneel geladen moest worden door een soundidentiteit die de bank ook futureproof moest maken voor toekomstige ‘audio-only’ touchpoints. Na het bepalen van 4 pijlers: transparantie, toekomstgerichtheid, vertrouwen en verrassing werd een sound moodboard uitgewerkt. De muzikale vertaalslag vond het juiste evenwicht tussen alle parameters. De sound werd getest in verschillende situaties en doorvertaald naar videoscores (tracks for multimediaal gebruik) en andere assets zoals wachtmuziek, eventmuziek, videomuziek en playlists.
Met meer dan 130 bestemmingen positioneert luchtvaartmaatschappij Vueling zich als een frisse en moderne vliegmaatschappij die aan competitieve prijzen vluchten aanbiedt. Het gemak van het ontdekken tegen aanvaardbare prijzen, moest weerspiegeld worden in de audio-identiteit van het merk. Sixième Son ging aan de slag en onderzocht hoe het merk zich auditief kon onderscheiden. Na een uitgebreide testfase werd gekozen voor een audio-identiteit die het DNA van het merk (gemak, innovatie, kwaliteit en mobiliteit) het best vertaalde. Ondertussen hoorden al meer dan 2 miljoen passagiers het nieuwe audiologo op vliegtuigen, in terminals, in video’s, op events of in campagnes.
Gallerian is het iconisch shoppingcentrum in hartje Stockholm. Na een grondige renovatie ontstond de behoefte naar een duidelijkere profilering. Een uitgebreide voorbereidingsfase matchte merkwaarden, merkpersoonlijkheid en doelgroep met de audioverwachtingen van het merk. Op die manier werd een volledig ‘sonic universe’ gecreëerd met playlists en audio-elementen die variëren naargelang het seizoen. Met kerst werd bijvoorbeeld een aangepaste sneeuw/glitter-versie van de sound ingezet, tijdens de lente hoor je dezelfde melodie ingefloten door een merel. Na de renovatie en de introductie van de soundidenteit registreerde Gallerian 20% meer bezoekers dan tijdens dezelfde periode het jaar ervoor.
De European Society of Cardiology is een innovatieve organisatie die zich als doel stelt hartziekten te voorkomen en te behandelen. Cardiologen vormen de doelgroep, congressen het communicatiedomein. Merkwaarden als autoriteit, integriteit, en innovatie vormen het DNA van de organisatie en dus van het nieuwe audiologo dat is opgebouwd rond hartslagen. Hieruit volgde een set van audio-experiences die ingezet worden bij de verschillende uitwerkingen van de congressen: muziek die sprekers aankondigt, sound ter verwelkoming van gasten of een 3-minuten CTA-versie die de start van een nieuwe sessie op het congres aankondigt en opbouwt naar participatie. Een uitwerking die resoneert bij cardiologen.
Vraag meer info via var.be/contact