14/10/2021
De lancering van advertising mogelijkheden op VRT NU biedt adverteerders en media buyers de kans om contact te maken met een moeilijk te bereiken doelgroep.
→Tv-bedrijven wereldwijd vieren al voor de 25ste keer World Television Day. Dat doen ze dit jaar om de aanhoudende en ingrijpende evolutie van het medium in de kijker te zetten. Tv-omroepen hebben zich de digitalisering eigen gemaakt en bieden op grote schaal kwalitatieve (lokale) content on-demand aan. Tv-kijkers krijgen daardoor een rijk aanbod van sterke content voorgeschoteld en kunnen kiezen uit lineaire of on-demand formats. Voor adverteerders betekent die evolutie: meer meetbaarheid en nieuwe advertentie-, personalisering- en targetingmogelijkheden.
“Zoals elk mediabedrijf heeft ook de VRT de distributie van zijn content de laatste jaren sterk aangepast aan het vernieuwde mediagebruik”, stelt Saskia Schatteman, CEO van Var. “Die beweging resulteerde in tal van nieuwe touchpoints met bijhorende nieuwe digitale advertentiemogelijkheden.”
"In 2022 starten we met digitale videoreclame op VRT NU, een mijlpaal omdat VRT-kijkers tot nu toe moeilijker bereikbaar waren voor merken. Deze innovatie biedt nieuwe kansen aan adverteerders om op een kwalitatieve manier nog beter te connecteren met elke Vlaamse mediagebruiker.”
Download onze whitepaper met alle advertentiemogelijheden.