Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
19/11/2021
Geen medium dat zo hard de wind in de zeilen heeft als tv. Klassieke zendschema’s blijven nog steeds enorm populair. Daarnaast opent zich een parallelle, niet-lineaire wereld waarin content volledig on-demand kan worden geconsumeerd. World Television Day zet op 21 november 2021het meest fascinerende medium van het moment in de kijker.

Tv-bedrijven wereldwijd vieren al voor de 25ste keer World Television Day. Dat doen ze dit jaar om de aanhoudende en ingrijpende evolutie van het medium in de kijker te zetten. Tv-omroepen hebben zich de digitalisering eigen gemaakt en bieden op grote schaal kwalitatieve (lokale) content on-demand aan. Tv-kijkers krijgen daardoor een rijk aanbod van sterke content voorgeschoteld en kunnen kiezen uit lineaire of on-demand formats. Voor adverteerders betekent die evolutie: meer meetbaarheid en nieuwe advertentie-, personalisering- en targetingmogelijkheden.

“Zoals elk mediabedrijf heeft ook de VRT de distributie van zijn content de laatste jaren sterk aangepast aan het vernieuwde mediagebruik”, stelt Saskia Schatteman, CEO van Var. “Die beweging resulteerde in tal van nieuwe touchpoints met bijhorende nieuwe digitale advertentiemogelijkheden.”

"In 2022 starten we met digitale videoreclame op VRT NU, een mijlpaal omdat VRT-kijkers tot nu toe moeilijker bereikbaar waren voor merken. Deze innovatie biedt nieuwe kansen aan adverteerders om op een kwalitatieve manier nog beter te connecteren met elke Vlaamse mediagebruiker.”

Benieuwd hoe je de on-demand kijker van de VRT kan bereiken?

Download onze whitepaper met alle advertentiemogelijheden.

Interesse in een samenwerking?