Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Market Intelligence Manager
25/02/2022

We hebben onze infografiek geüpdatet met de nieuwste luistercijfers uit de periode september tot en met december 2021.

 

Opvallende stijgers zijn StuBru en Radio 1

Studio Brussel heeft een marktaandeel van 19,0% op 18-44. De Tijdloze verdrievoudigt haar weekbereik op 12+ én is sinds januari dit jaar ook beluisterbaar op DAB+ (nog niet opgenomen in deze meting). Radio 1 behaalt een marktaandeel van 14,2% op koopkrachtige 30-plussers.

 

Ook de andere VRT-zenders doen het goed

Radio 2 blijft marktleider met 29,5% marktaandeel op 12+ en dagelijks ruim 1,2 miljoen luisteraars. MNM heeft een marktaandeel van 14,8% op 18-44 en MNM Hits is de grootste digital-only zender op 12+ met bijna 200.000 luisteraars op weekbasis.

 

Meer luisteraars voor alle VRT-zenders

De luistercijfers bevestigen de centrale rol van radio in het dagelijkse leven van de consument: 90% van de Vlamingen luistert wekelijks naar de radio en 74% van hen bereik je met VRT-radio.

 

SuperSelexy: selectiviteit van 153 op 18-44

Onze SuperSelexy-formule (StuBru, MNM, MNM Hits, De Tijdloze, Bene Bene) bestendigt haar positie in de markt met een weekbereik van 1,062 miljoen luisteraars, een marktaandeel van 50% en de hoogste selectiviteit op 18-44 (cijfers berekend op mediaplanningsperiode maart-december 2021).

 

De nieuwe CIM-infografiek met de meest recente mediaplanning-cijfers vind je hier:

Var_Infographic_CIM_25 februari 2022
Download
Je mediaplan optimaliseren met het VRT-radiobereik?

Contacteer ons. 

 

Bron: CIM RAM, Noorden, Mediaplanningsperiode maart-december 2021, ma-zo, 6-22u.