24/02/2022
Eén en Canvas brengen in de lente van 2022 weer het beste aanbod van zowel straffe titels van hier als internationale topcontent. Met een juiste mix van meeslepende, uitdagende en verrassende titels.
→We hebben onze infografiek geüpdatet met de nieuwste luistercijfers uit de periode september tot en met december 2021.
Studio Brussel heeft een marktaandeel van 19,0% op 18-44. De Tijdloze verdrievoudigt haar weekbereik op 12+ én is sinds januari dit jaar ook beluisterbaar op DAB+ (nog niet opgenomen in deze meting). Radio 1 behaalt een marktaandeel van 14,2% op koopkrachtige 30-plussers.
Radio 2 blijft marktleider met 29,5% marktaandeel op 12+ en dagelijks ruim 1,2 miljoen luisteraars. MNM heeft een marktaandeel van 14,8% op 18-44 en MNM Hits is de grootste digital-only zender op 12+ met bijna 200.000 luisteraars op weekbasis.
De luistercijfers bevestigen de centrale rol van radio in het dagelijkse leven van de consument: 90% van de Vlamingen luistert wekelijks naar de radio en 74% van hen bereik je met VRT-radio.
Onze SuperSelexy-formule (StuBru, MNM, MNM Hits, De Tijdloze, Bene Bene) bestendigt haar positie in de markt met een weekbereik van 1,062 miljoen luisteraars, een marktaandeel van 50% en de hoogste selectiviteit op 18-44 (cijfers berekend op mediaplanningsperiode maart-december 2021).
De nieuwe CIM-infografiek met de meest recente mediaplanning-cijfers vind je hier:
Bron: CIM RAM, Noorden, Mediaplanningsperiode maart-december 2021, ma-zo, 6-22u.