Geert Vansant
Geert Vansant
Market Intelligence Manager
27/03/2019

Naast live en uitgesteld kijken, bereikt VRT NU, het digitale kijkplatform van VRT, meer en meer gebruikers. Dat bevestigen de kijkcijfers van Leaving Neverland en Dertigers. Goed nieuws voor alliantiepartners want hun billboards lopen ook mee op VRT NU. 

Leaving Neverland

Zo'n 350.000 mensen hebben in het weekend van 8-9-10 maart 2019 de documentaire Leaving Neverland over Michael Jackson gezien, die op Canvas werd uitgezonden. 260.715 mensen (CIM, 4+) keken vrijdagavond live, uitgesteld kwamen daar nog zo'n 90.000 mensen bij. Daarnaast werden beide delen op VRT NU samen meer dan 100.000 keer gestart. Olivier Goris, netmanager van Eén en Canvas benadrukt:

“Bijna 260.000 mensen keken live naar Leaving Neverland op Canvas. Daar kwamen voor zondagavond nog eens 90.000 uitgestelde kijkers bij en via VRT NU werden beide delen samen meer dan 100.000 keer gestart

Dertigers

‘Dertigers’ was meteen helemaal beschikbaar via VRT NU. Gemiddeld werden de afleveringen live of uitgesteld bekeken door 283.000 mensen in de doelgroep 18-54 jaar (CIM, live+7). Daar kwamen via VRT NU gemiddeld nog eens 80.000 opvragingen bij uit de doelgroep 18-54 jaar. “Als we gaan kijken naar de leeftijdsverhoudingen, dan zien we dat meer dan de helft van de opgestarte streams afkomstig is van 18-34 jarigen. Het is dus een goede zaak dat de reeks ook via VRT NU opvraagbaar is. Je kan mensen bereiken die je anders veel moeilijker zou kunnen bereiken via lineaire tv, “ aldus Geert Vansant, Research Manager bij Var.

Bron:  CIM (kijkcijfers tv)  & VRT Studiedienst (VRT NU)

Interesse of vragen?