06/09/2022
Audio wordt steeds krachtiger en performanter om doelgroepen kwalitatief te bereiken. Deze zeven succesvolle adverteerders vertellen waarom radio een vaste waarde is in hun mediaplan.
→Bureau: VICE en Dentsu India
Bekroond met Grand Prix Radio & Audio
Zeker luisteren want: tijdens een aangrijpend, interactief bezoek aan het British Musem vertellen vertegenwoordigers van inheemse volkeren het échte verhaal achter 10 emblematische werken uit de koloniale tijd.
Ontdek de campagne hier:
Bureau: FCB New York
Bekroond met Gold Radio & Audio
Zeker luisteren want: verschillende internationale toonaangevende media vinden dit dé meest creatieve B2B- campagne van de laatste jaren.
Ontdek de campagne hier:
Bureau: Grey South Africa
Bekroond met Gold Radio & Audio Authentiek narratief,
Zeker luisteren want: waarachtiger dan dit wordt storytelling niet. Campagne ook bekroond voor beste script.
Ontdek de campagne hier:
Bureau: VMLY&R New York
Bekroond met Gold Radio & Audio
Zeker luisteren want: Dell en Intel creëerden het ‘first voice banking book’. Door het verhaal ‘I Will Always Be Me’ kunnen mensen met de spierziekte MND blijven klinken als zichzelf, ook als de ziekte hun stem aangetast heeft. Deze campage is eveneens de lievelingscampagne van onze gloednieuwe Var Puppy Award-winnaar, Katrien Potters.
Ontdek de campagne hier:
Bureau: FCB Johannesburg
Bekroond met Silver
Zeker luisteren want: deze campagne is één grote ode aan de kracht van muziek.
Ontdek de campagne hier:
Bureau: David Madrid
Zeker luisteren want: het is de favoriete campagne van onze Var Puppy Award-winnaar, Alessio De Looze. Het is een humoristische spot waarin Burger King zijn vegan chicken nuggets promoot. De video start met een stem die de luisteraar een aantal verwarrende stellingen opsomt. Bijvoorbeeld wanneer je jouw partner 'mama' noemt, is dat dan fout of raar? En zou je jezelf die vraag eigenlijk wel moeten stellen? Op het einde van de video wordt een laatste stelling voorgebracht, namelijk die van chicken nuggets waar geen kip in zit. Is dat raar? Verwarrend is het wel, maar is dat raar? Niet echt.
Ontdek de campagne hier: