14/03/2023
Mitsubishi Electric zorgt voor maximale awareness door op een ludieke manier te worstelen en te verwijzen naar de moeilijk uit te spreken merknaam.
→Het concept van Smartphoto is al 6 jaar lang eenvoudig: een herkenbaar probleem wordt - ‘Ping!’ - opgelost met een foto-idee. Een voice-over vertelt vervolgens welke specifieke oplossing smartphoto.be biedt. Elke spot sluit af met ons herkenbaar deuntje dat de belangrijkste USP onderlijnt: ‘Het leukste foto-idee bij smartphoto.be’.
Door te kiezen voor MNM en Studio Brussel bereikt de adverteerder het hart van zijn doelgroep: jonge vrouwen . Door een sterke sonic branding en de mogelijkheid van herhaling - een unieke troef van radio – maakt elke Vlaming die op zoek is naar een foto-oplossing onderhand al bijna automatisch de link naar het merk. “Radio-advertenties hebben ons altijd goed geholpen in onze groeistrategie, ze zijn complementair aan onze online marketingcampagnes en werken daarnaast ook activerend. We volgen de resultaten van onze campagnes nauwgezet op en zijn verheugd met de mooie resultaten die in stijgende lijn liggen”, bevestigt Evelien Tonnard, Marketing Manager Smartphoto Belgium.
“84% blinded recall: dat is absoluut een uitzonderlijke score voor een campagne”, bevestigt accountmanager Bart De Wit van Var. “Dit cijfer wordt bovendien gecombineerd met scores tot 75% merkattributies dat maakt het resultaat nog opvallender. Dat hier bijgevolg ook een recordactivatiescore bij hoort zal niet verrassen: meer dan de helft van de bevraagden overweegt Smartphoto na het horen van de spot. Een droomscenario voor een adverteerder, lijkt me.”
Contacteer ons voor meer info rond de mogelijkheden