Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
25/05/2020
Communicatie-experten hebben in deze COVID-19-crisis één advies voor adverteerders: blijf communiceren en adverteren. Geen eenvoudige opdracht. Het budget staat niet alleen onder druk, het is en blijft zoeken naar de juiste tone-of-voice.

Merkintegraties binnen een radio- of tv-format vormen voor adverteerders vaak de kers op de taart in een communicatieplan. Dat betekent een extra horde om te nemen, zeker in crisistijden. Maar is dat wel zo?

Twee redenen die aantonen dat onze VRT-zenders zijn aangepast aan het nieuwe normaal:
 

  1. Haak in op de juiste tone-of-voice. Als partner ga je mee in het verhaal van één van onze zenders. Zij hebben inmiddels de juiste tone-of-voice gezocht én gevonden om te communiceren met hun publiek. Jouw merk kan zich daaraan linken, want de match binnen het juiste speelveld is er al. Handig toch?
     
  2. Speel kort op de bal. Vandaag een idee, volgende week on air? Het kan. Ook de snelheid waarmee VRT-zendschema’s en -projecten werden aangepast hebben de voorbije weken geleid tot een aantal mooie samenwerkingen.

Sam Homblé, Manager Creative Partnerhips bij Var: “We zijn apetrots op onze creative partnerships die ontstaan zijn in volle coronacrisis. We moesten bij de totstandkoming erg kort bal spelen. De actualiteit vormde de rode draad. Het zijn stuk voor stuk samenwerkingen die smaken naar meer."

 

Ook interesse in een creative partnership?