Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
18/05/2020
Maandag 11 mei deden de winkels na lange tijd de deuren weer open. Maar wat wordt er anders voor de winkelier en de consument? Als lokale zelfstandige kan je alle steun gebruiken. Daarom lanceerde DPG Media Advertising samen met productiehuis Brandy en met de hulp van Var een radiocampagne voor UNIZO. Doel? Luisteraars ertoe aanzetten om meer te ‘winkelhieren’.

Een “familie” van radiospots

In het meezingspotje, een creatie van productiehuis Brandy, staat het ‘winkelhieren’ centraal. De spot is een “donut spot”: een radio-advertentie met eenzelfde begin en einde maar met een middenstuk dat van boodschap kan veranderen. Dé manier om ondanks een veranderende boodschap toch brand awareness te behouden. De sympathieke radio-campagne heeft verschillende versies waarin UNIZO en een aantal van haar partners, waaronder KBC, VIA (maaltijd- en ecocheques) en Liantis, de consument uitnodigen om opnieuw lokaal te gaan shoppen. Bovendien zit in elke spot een persoonlijke oproep van elke partner.

“We zijn blij met deze samenwerking tussen de privézenders en de openbare omroep. Dit initiatief, dat zich richt tot zowel luisteraars als ondernemers, is een unicum waar we erg trots op zijn. Laat ons hopen dat de radiospots binnenkort meegezongen worden en dus heel wat impact creëren”, zeggen Steve Van den Audenaerde (Business Development Manager Audio bij DPG Media) en Rudi Janssens (Sales Director bij Var)

Radio 2 en ‘het nieuwe winkelen’

Om de radiocampagne kracht bij te zetten en de lokale winkels een hart onder de riem te steken, organiseert Radio 2 een themaweek rond ‘het nieuwe winkelen’. In de week van 25 mei gaan de Madammen, van maandag tot vrijdag, in gesprek met handelaars en luisteraars over het nieuwe normaal in winkels, waarbij telkens 1 onderwerp wordt uitgelicht. Daarnaast wordt er elke middag vanuit een andere provincie en in een andere winkelstad een live-uitzending gemaakt.

Interesse om te adverteren rond ‘het nieuwe winkelen’?

We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop.

Contacteer je Var-matchmaker voor meer informatie.