21/04/2020
Radio is meer dan ooit een trouwe metgezel voor meer dan 4 miljoen Vlamingen. De stijgende online luistercijfers bevestigen dit. VRT, DPG en Mediahuis lanceren daarom de campagne #stuckinthemiddlewithyou
→In het meezingspotje, een creatie van productiehuis Brandy, staat het ‘winkelhieren’ centraal. De spot is een “donut spot”: een radio-advertentie met eenzelfde begin en einde maar met een middenstuk dat van boodschap kan veranderen. Dé manier om ondanks een veranderende boodschap toch brand awareness te behouden. De sympathieke radio-campagne heeft verschillende versies waarin UNIZO en een aantal van haar partners, waaronder KBC, VIA (maaltijd- en ecocheques) en Liantis, de consument uitnodigen om opnieuw lokaal te gaan shoppen. Bovendien zit in elke spot een persoonlijke oproep van elke partner.
“We zijn blij met deze samenwerking tussen de privézenders en de openbare omroep. Dit initiatief, dat zich richt tot zowel luisteraars als ondernemers, is een unicum waar we erg trots op zijn. Laat ons hopen dat de radiospots binnenkort meegezongen worden en dus heel wat impact creëren”, zeggen Steve Van den Audenaerde (Business Development Manager Audio bij DPG Media) en Rudi Janssens (Sales Director bij Var)
Om de radiocampagne kracht bij te zetten en de lokale winkels een hart onder de riem te steken, organiseert Radio 2 een themaweek rond ‘het nieuwe winkelen’. In de week van 25 mei gaan de Madammen, van maandag tot vrijdag, in gesprek met handelaars en luisteraars over het nieuwe normaal in winkels, waarbij telkens 1 onderwerp wordt uitgelicht. Daarnaast wordt er elke middag vanuit een andere provincie en in een andere winkelstad een live-uitzending gemaakt.
We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop.
Contacteer je Var-matchmaker voor meer informatie.