Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
29/03/2021
Sponsor een populaire Spotify-playlist en geniet automatisch mee van het grote bereik, want sinds kort is het mogelijk voor Belgische adverteerders om zich aan een playlist, zoals bijvoorbeeld de populaire Discover Weekly, te linken.

Nationale Loterij linkte zich eind 2020 aan de Christmas Hits-playlist om de kerstdoosjes te promoten, Lay’s Oven Baked (PepsiCo) sponsorde begin 2021 de Discover Weekly-playlist. De campagne toont het grote potentieel van het uitleveren van advertenties binnen de juiste context en doelgroep.

Block image

Hoe werkt het?

Als adverteerder heb je de mogelijkheid om een populaire Spotify-playlist te sponsoren. Je kan dus kiezen voor een thematische playlist die best bij je merk past. Via een mix van audio, video en display bereik je heel gericht je doelgroep.
 

  • Betalende co-branded banners creëren traffic naar de door jou gesponsorde playlist. Alles wat uitgeleverd wordt binnen de playlist is gratis.
  • Als sponsor geniet je daarnaast van premium ad posities binnen deze playlist, waardoor je extra impressies en bereik haalt. Een sponsorship duurt 2 weken en je geniet van exclusiviteit.

Waarom playlist-sponsoring?

  • Onderzoek linkt Spotify aan fun en positivisme, dat geeft een positieve connotatie aan de merken die zich aan het platform linken.
  • De merken genieten mee van het betrouwbare engagement van Spotify: 7 op 10 Spotify-gebruikers ervaren merken die adverteren op Spotify als relevanter, jonger, authentieker en innovatiever.
  • Discover Weekly-gebruikers streamen meer en langer (+2,4x) dan andere playlist-gebruikers (bron: Spotify First Party Data, Global, 2019).

Top 10 populairste playlists in België (streams/week)