Sam  Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
22/09/2021
Op de Grote Markt in Mechelen geven Studio Brussel, MNM en Eén vandaag het officiële startschot van De Warmste Week tijdens De Warmste Ochtendshow met StuBru-dj Fien Germijns en MNM-dj Peter Van de Veire. De uitzending is simultaan op beide zenders te horen en te zien op Eén en doet alle nieuwigheden van De Warmste Week uit de doeken. Wat mag je verwachten? En hoe kan jij als adverteerder je schouders mee zetten onder de grootste solidariteitsactie van het land?

De week van maandag 18 t.e.m. vrijdag 24 december wordt hét moment om onze touchpoints stevig in te zetten. Dan is het weer tijd voor De Warmste Week, traditiegetrouw het grootste solidariteitsevent van België én dé succesweek van de VRT. StuBru en MNM worden dan één warme zender, met een extra groot bereik. ‘Life is Music & More’ dus. Maar er is meer. Ook Eén, VRT NU én VRT NWS zetten hun schouders onder dit ambitieuze project.

DWW Fonds: oproep om projecten in te dienen

Vanaf vandaag kunnen alle non-profitorganisaties in Vlaanderen (vzw’s, scholen, jeugdorganisaties, sociale-economie bedrijven, …) projecten indienen die draaien rond hét thema van De Warmste Week 2021: kunnen zijn wie je bent. Heel Vlaanderen wordt opgeroepen om geld in te zamelen. De VRT heeft daarvoor het DWW Fonds opgericht, beheerd door de Koning Boudewijnstichting met als doel om met het ingezamelde geld deze projecten te realiseren in 2022. 

Een eerste actie die de VRT samen met KBC, officiële hoofdpartner voor de komende 3 jaar, lanceert, is de verkoop vanaf half november van zes verschillende pins van de bekende vlammetjes.

David Moucheron, CEO KBC divisie België: “KBC is heel fier om de volgende drie jaar partner te mogen zijn van De Warmste Week. Dit initiatief zorgt voor een enorme golf van warmte en verbondenheid en sluit perfect aan bij onze waarden en ons DNA. Als bankverzekeraar met wortels in Vlaanderen vinden we dit een uitgelezen kans om iets terug te geven aan de maatschappij waarin we werken en leven. Onze 15.000 medewerkers zetten dan ook graag en met veel enthousiasme hun schouders onder deze positieve beweging die zorgt voor een betere, meer verdraagzame samenleving.”

DWW Radio in Mechelen met StuBru & MNM

Van 18 tot 24 december worden StuBru en MNM voor een week DWW Radio, live vanuit Mechelen en de hele week te zien op Eén en VRT NU.

Ambassadeurs Gloria Monserez, Kawtar Ehlalouch en Stéphan Tanganagba schilderen het thema en de vlam van De Warmste Week in het groot op de Grote Markt. Dat doen ze samen met 18 andere jongeren, met wie ze de DWW21 vormen, de 21 jongerenambassadeurs van De Warmste Week.

De Warmste Week zal in 2022 en 2023 stadsfestivals organiseren: DWW22 in Hasselt en DWW23 in Brugge.

21 jongerenambassadeurs

Tijdens de radioshow werd ook aangekondigd dat de DWW21, de groep van 21 jongeren die dit jaar de ambassadeur zijn van De Warmste Week, compleet is. Na de oproep van de eerste drie DWW-ambassadeurs Gloria (StuBru, Ketnet), Kawtar (MNM) en Stéphan(Op Kot, Eén) aan jongeren om zich in te schrijven, kwamen er meer dan 800 inzendingen binnen. Uit die inzendingen heeft de VRT na een selectieprocedure 18 jongeren gekozen die deel zullen uitmaken van het team van De Warmste Week. Meer info

Wil jij als adverteerder mee bijdragen aan het succes van De Warmste Week?

Ben je als adverteerder geïnteresseerd om mediapartner te worden of actief iets te ondernemen in het kader van of voor De Warmste Week? Check dan zeker de mogelijkheden: contacteer Sam of je vertrouwde matchmaker voor meer info.

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships