Dirk Soetens
Dirk Soetens
Research Manager
11/10/2019
Uit de Belgische Ebiquity-studie blijkt dat campagnes op tv en radio het beste scoren qua performantie en ROI. Radio is de onbetwistbare nummer 1 voor bereik en kortetermijnsales. Een dossier vol bewijzen, maar onthoud alvast deze vier.

In september 2019 publiceerde het marketingbureau Ebiquity op verzoek van VIA de studie “Re-evaluating Media” die peilde naar de belangrijkste media-attributen van campagnes bedoeld om de business van adverteerders te doen groeien.

Bewijs 1: tv en radio hebben de hoogste performantiescore
Block image

Op basis van het bewijsmateriaal van meer dan 140 studies performen tv en radio het beste, als we alle media-attributen globaal bekijken.

Bewijs 2: radio genereert kortetermijn-verkooprespons
Block image

Radio staat op de eerste plaats wat betreft het genereren van salesimpact op korte termijn en is bijzonder effectief in België.
Het medium helpt adverteerders met een zeer breed, snel, sterk en reactief bereik.

Bewijs 3: tv en radio leveren de beste campagne-ROI
Block image

Tv en radio scoren het beste voor het rendement op mediainvesteringen. Ten opzichte van het positieve effect zijn de productie- en mediakosten voor radio beperkt.

Bewijs 4: radio maximaliseert je campagnebereik
Block image

Radio staat op de eerste plaats wat betreft bereik. Het medium biedt een gemakkelijke spreiding van bereik, zowel voor 18 tot 64-jarigen als over verschillende bevolkingsgroepen.

Interesse om je sales te boosten via radio?

Onze matchmakers bespreken graag hoe je radio kan inzetten om de aankoopkeuze voor je merk te beïnvloeden.