Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
26/08/2022
De sportliefhebber wordt dit jaar bij VRT nog eens extra in de watten gelegd. Na een ongelofelijke sportzomer op het vlak van kijkcijfers en Belgische sportprestaties (met o.a de Tour, het WK Atletiek en Voetbal voor vrouwen) is nu het najaar aan de beurt. En die belooft op z’n minst even mooi of zelfs nog mooier te worden, want er komen een aantal belangrijke sportevenementen aan met daaraan gekoppeld legio partnershipmogelijkheden, met als kers op de taart het WK Voetbal in Qatar.

Sportzomer 2022

Over de Tour de France 2022 zullen onze kleinkinderen nog generaties lang praten. De spannende titelrace tussen Pogacar en Vingegaard en de 6 ritwinsten van onze Belgen hebben de kijkcijfers doen pieken. De Tour kon gemiddeld rekenen op 572.878 kijkers met als best bekeken rit de etappe van Lourdes naar Hautacam op onze nationale feestdag die op een gegeven moment zelfs 1.247.777 kijkers registreerde. Ook de Tour de France Femmes en de Red Flames konden heel wat kijkers bekoren.

Lees meer over de spectaculaire sportzomer van VRT

Sportnajaar 2022

Dit sportnajaar is er eentje om u tegen te zeggen. Een aantal belangrijke sportevenementen kondigen zich aan met o.a. de Memorial Van Damme, Davis Cup Tennis, het WK Volleybal, WK Gymnastiek, Veldrijden, de Croky Cup en als afsluiter in november het WK Voetbal in Qatar.

Lees meer over het sportnajaar van VRT

Partnershipmogelijkheden rond WK Voetbal

De vele sportevents in het vooruitzicht zorgen opnieuw voor tal van mogelijkheden om je merk in de kijker te zetten. De StuBru-ochtend met Fien, het MNM-jongerenstraatvoetbaltornooi, Radio2 met FC Niels en Wiels of een activatie in het Wintercircus in Gent: met de uitzendrechten van het WK Voetbal en legio partnershipmogelijkheden is VRT dit najaar dé place to be voor je merk.

Wil je je merk linken aan sport? 

Er blijft nog ruimte over. Contacteer ons voor meer info.