30/06/2020
Je campagne aanpassen aan de (nieuwe) context loont, dat leerden we uit recent DIVA-onderzoek. Deze 8 zomerse coronacampagnes tonen hoe je efficiëntie, context én creativiteit combineert.
→
#Boerentrots wilt Vlamingen trots maken op de boer en de boer trots laten zijn op zichzelf. Onze Vlaamse landbouwers ijveren immers elke dag om gezond, lekker en lokaal voedsel op ons bord te krijgen. Op deze manier wil ze de stiel op een positieve manier onder de aandacht brengen. Daarom sloegen #Boerentrots en jongerenzender MNM de handen in elkaar om hartverwarmende en boeiende radio te creëren.
Via storytelling de mooie boerenverhalen brengen tot bij de luisteraar, dat was de hoofddoelstelling van #Boerentrots. Het brede bereik vonden ze bij MNM. Om de verhalen te laten aansluiten bij het jonge publiek van de zender werd een op maat gemaakte Jongeboerentoer opgezet.
Tijdens de Jongeboerentoer trok Tom De Cock met zijn hele Planeet naar 4 boerderijen in alle uithoeken van Vlaanderen. Daar ging hij overal een handje toesteken: biggetjes werden geknuffeld, stallen werden uitgemest en fruit werd geplukt. Via een luchtig radioprogramma kregen twee jonge boeren en boerinnen dagelijks een podium om aan een breed publiek te vertellen dat er in de landbouwsector ook veel jonge mensen aan het werk zijn en dat de sector dus jong, modern en innovatief is. Op deze manier werd de campagne op een heel interessante, natuurlijke en relevante manier geïntegreerd.
Het aantal volgers van de beweging liep ondertussen op tot meer dan 7000 op Instagram en tot bijna 25.000 op Facebook. Tom De Cock kreeg tijdens zijn toer hulp van TikTokker Céline Dept, de grappigste buurtflik Andy Peelman, seksuologe Lotte Vanwezemael en Miss België Celine Van Ouytsel, wat de impact en het bereik van de campagne uiteraard nog vergrootte.
Alle VRT-netten zijn klaargestoomd voor een zalige zomer met een maximaal bereik. Verwacht je aan ijzersterke programma’s vol zomerse vibes. Download onze zomerprogrammatie, -advertentiemogelijkheden en -promo’s.