Var goes remote. Achter de schermen wordt er echter bijzonder hard gewerkt om campagnes en VRT-merken op elkaar te blijven afstemmen. Onze medewerkers blijven beschikbaar en berichten je via deze weg over hoe nieuwe uitdagingen ook opportuniteiten met zich meebrengen. Deze week brengt Erhard Jacquemyns hulde aan de tour de force van VRT #samenerdoor #creatiefmetcorona #tv

Vrijdag 13 maart toonde zich dit jaar als een wel erg ongelukkige dag. Zowat alle komende sportevenementen werden in één persconferentie van tafel geveegd: van voorjaarskoersen over zaalsporten tot voetbal. Het EK Voetbal volgde, ook de Olympische Spelen gingen er aan. En tot overmaat van ramp… De Ronde Van Vlaanderen. Ook andere programma’s waarrond we adverteren moesten er aan geloven. De opnames van Thuis werden stilgelegd en ga zo maar verder. Onnodig te zeggen dat al deze maatregelen een ingrijpende impact hadden op onze partnerships.

Doorheen alle omboek-gejongleer kwam er echter ook goed nieuws voor onze partners. Het bereik van tv steeg enorm. Niet alleen nieuws- en duidingsmagazines van VRT werden enorm bekeken, ook de kijkcijfers van de andere programma’s schoten de hoogte in. Als de nood hoog is, blijkt VRT nabij.

Onze grote overheidszender toont zich van zijn meest wendbare kant. Saartje Vandendriessche zorgt er ondertussen elke dag voor dat de Vlaming genoeg blijft bewegen. Met “Beweeg in uw kot” werd in recordtempo een laagdrempelig programma gerealiseerd dat dagelijks het ideale beweegmoment blijkt voor honderduizenden kijkers. Vorige zondag organiseerde Sporza de eerste virtuele editie van De Ronde van Vlaanderen. Ik ben allicht niet de enige die dat initiatief geweldig kon smaken.

Onze partners blijven zeker niet in de kou staan. Als ik zie hoe Krëfel en Engie hun partnerships snel anders zijn gaan invullen denk ik: als we er allemaal onze schouders onder zetten, dienen we deze crisis wel van antwoord.

Dus vanuit mijn kot toast ik graag met jullie op nieuwe tijden. Met mate uiteraard, ik zit nog in mijn Tournée Minérale. Ik twijfel nog tussen alliantiepartner Cornet, Aperol of Martini maar de toast gaat allezins uit naar elke partner én naar VRT. Met gebundelde krachten komen we hier wel doorheen.

“Onze grote overheidszender toont zich van zijn meest wendbare kant: “Beweeg in uw kot” met Saartje Vandendriessche en de eerste virtuele editie van “De Ronde van Vlaanderen” zijn daar straffe voorbeelden van.

Wil jij ook relevant adverteren via onze VRT-merken?

Dat kan. We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop. 

Interesse? Contacteer onze matchmakers.