Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
09/04/2020
Var goes remote. Achter de schermen wordt er echter bijzonder hard gewerkt om campagnes en VRT-merken op elkaar te blijven afstemmen. Onze medewerkers blijven beschikbaar en berichten je via deze weg over hoe nieuwe uitdagingen ook opportuniteiten met zich meebrengen. Deze week vertelt Sam Homblé hoe wendbaar StuBru blijkt in crisistijden #samenerdoor #creatiefmetcorona #creativepartnerships

Donderdag 12 maart. Tijdens ons intern overleg met de coördinatoren bij StuBru over de planning van de komende weken voelen we aan dat er iets op til is waar we weinig vat op hebben. Minuten na het einde van de meeting wordt duidelijk dat op zeer korte termijn geen enkel live-event nog zal plaatsvinden en COVID-19 een enorme impact zal hebben op het schema van de zender. At Work, Eneco Clean Beach Cup, de Snowcase en andere typische StuBru-events vallen dit jaar in het water of worden uitgesteld naar een latere datum. Even slikken toch.

Vrijdag 3 april. We werken inmiddels al 3 weken van thuis uit en weten nog niet zeker wanneer we terug gewoon ‘naar kantoor’ kunnen. Wat mij vanaf de eerste dag opviel: in tijden van uitzonderlijke situaties moeten we het hebben van kwaliteit en creativiteit. Ik verbaas mij erover hoe snel een radiozender zich kan herorganiseren, zijn hele schema overhoop gooit, nieuwe creatieve formats uitrolt (denk maar aan Café Quarantaine of #ikluisterbelgisch om de Belgische muziekscene een hart onder de riem te steken) en toch trouw blijft aan zijn opdracht van informeren en verbinden. Praktisch en technisch echt geen sinecure. Maar ze doen het, en hoe.

Mijn gedacht? Als ik kijk naar de kwaliteit van de content van Studio Brussel, en bij uitbreiding van alle zenders, dan kunnen we alleen maar enorm fier zijn op VRT. Die appreciatie blijkt ook uit de cijfers die stilaan beginnen binnenlopen. Mensen luisteren en kijken meer naar VRT-zenders. In tijden van crisis blijkt VRT een echt baken van vertrouwen voor de Vlaming.

Ondertussen lijkt er een ‘nieuw normaal’ te ontstaan waarbij we dagelijks videocalls doen, spots laten inspelen op de actualiteit en campagnes bijsturen. Meer dan ooit zal het erop aankomen om creatief te zijn en te blijven verbinden. Wij zijn klaar om samen met onze partners samenwerkingen creatief te (her)denken en mee te surfen op de wijzigende maatschappelijke trends. En dat allemaal met de juiste tone-of-voice.

“At Work, Eneco Clean Beach Cup, de Snowcase: op zeer korte termijn zal geen enkel live-event nog plaatsvinden. COVID-19 heeft een enorme impact op het schema van StuBru. Even slikken toch.

Wil jij ook relevant adverteren via onze VRT-merken?

Dat kan. We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop.

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.