Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
17/09/2021
Naamsbekendheid opbouwen bij het grote publiek, dat was de belangrijkste campagnedoelstelling van reisorganisatie Caractère. Een atypische creatie, een doordachte mediamix en een uitgekiende planning deden het werk en zorgden voor druk reisverkeer naar de website.

Creatie
“Zo bijzonder als Salvator Dali die uw living schildert. Obama die voor u een speech schrijft, Peter Goossens die bij u thuis een ontbijt serveert of Wim Lybaert die special voor u groentjes kweekt in uw eigen moestuin. Zo bijzonder is reizen met Caractère”. Dankzij een atypische invulling van de spot slaagt de reisorganisatie er vanaf de eerste seconde in om de aandacht te grijpen, en vast te houden. Creaties van 30” en 5” wisselden elkaar daarbij af.

 

Beluister enkele creaties

Mediamix

We kozen voor radio omdat dit medium ons de mogelijkheid gaf om zeer gericht het juiste publiek te bereiken, op een betaalbare manier”, vertelt Ilona Stieners, Managing Partner bij Caractère. “Aanvankelijk adverteerden we ook op Stubru, maar na analyse bleek onze doelgroep toch voornamelijk op Radio 1 en Radio 2 te zitten en verlegden we onze focus naar deze zenders. We vulden de radiocampagne aan met inserts in De Standaard en Sabato Magazine. Deze mix resulteerde in veel beweging op de site."

Mediaplanning

“Normaal gezien is de periode tussen december en februari onze ideale advertentieperiode, omdat dan de meeste reizen geboekt woren. Nu kon er op die momenten niet gereisd worden en verplaatste alles zich naar het late voorjaar. Door te adverteren in mei konden we naadloos inspelen op die nieuwe beweging en behoefte.”

Ook jouw campagne boosten?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info