Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
31/08/2020
De streaming intelligence van Spotify vertelt adverteerders precies wie luistert, wanneer, waarom en waar. Op die manier kan gericht getarget worden, niet enkel demografisch (leeftijd, geslacht en locatie) maar vooral op basis van interesses, playlists, voorkeuren, tijdstippen en context. Eens de juiste doelgroep in zicht is, zorgen de impactvolle formules van het platform voor de rest. Deze 2 cases illustreren tonen hoe het werkt.

1. Playstation – The Last of Us II

Met ‘Gamers’ als specifieke doelgroep voor de lancering van ‘The Last of Us II’, werden gebruikers getarget die regelmatig naar Spotify luisteren op hun gaming devices. Een disprutieve HomePage Takeover trok de campagne groots op gang met een creatief impactvol formaat. De 'gamers' die de audio-spot hadden gehoord werden vervolgens verder opgevolgd met specifiekere video takeovers.
 

  • Doelgroep: 18+, België, gamers (+ retargeting)
  • Platform: all
  • Formats: Audio, Homepage Takeover, Video Takeover

2. Delhaize – Max & de Tovergroentjes

Om groentjes eten weer fun te maken voor onze kinderen, koos Delhaize ‘Ouders’ als doelgroep. Het doel van de campagne was om de doelgroep samen met hun kinderen te laten luisteren naar de podcastreeks van ‘Max en De Tovergroentjes’. Het Spotify publiek ontdekte elke week van de campagne via een nieuwe visual een nieuwe aflevering. Scanable codes gebruikt op mailings en affiches en doorverwijzingen via radio leidden ook offline ouders naar de podcastreeks en zorgden zo voor een perfecte 360° uitwerking van de campagne.
 

  • Doelgroep: 25+ België, ouders met kinderen
  • Platform:
  • Formats: Audio, Homepage Takeover, Overlay