12/03/2019
100 campagnes getest en counting! Haal dankzij de DIVA impactstudie je voordeel uit futureproof onderzoek
→Samen met Klankwerk en Barco creëerde Nøcomputer een cutting edge visual en sonic branding voor TedX.
Wat?
Bits of Love is een interactief, visueel en auditief bad voor de bezoekers van TedX.
Hoe?
Tijdens het event werden soundbites van de aanwezigen opgenomen, daarmee werden virtuele 3D-audiosculpturen gemaakt. Al de sculpturen samen vormden de visuele identiteit van het event. Die identiteit werd doorvertaald naar alle touchpoints: op t-shirts, in gidsen, op sociale media, op de bewegwijzering,…
Resultaat?
Een fascinerend samenspel tussen visuals, technologie en audio dat het innovatieve karakter van het event volledig reflecteerde.
Beluister de brandscore (Soundcloud)
Bekijk de visuele identiteit (YouTube)
Samen met TBWA/Chiat Day L.A en Tool of North America werkte Nøcomputer een augmented reality experience uit voor de GRAMMY Awards.
Wat?
Naar aanleiding van de 60ste verjaardag van de GRAMMY Awards (2018) en de terugkeer ervan naar NY wou de stad groots uitpakken. Play The City transformeerde de hele stad in één groot muzikaal instrument.
Hoe?
Een Uber-taxi uitgerust met op maat gemaakte tracking software registreerde geluid en beeld van mensen en objecten in de straten van New York. Met deze bites werden unieke songs gecreëerd. Hierdoor konden inzittende de stad in real-time bespelen als een instrument.
Resultaat?
De hele ervaring werd gefilmd, de opnames werden gebruikt voor een tv-spot die werd geprojecteerd op de eventavond. Een indrukwekkende augmented reality case én twee Webby Awards bij op het palmares van Nøcomputer.