Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Senior Marketing Executive
09/10/2019
Sonic of audio branding moeten we niet meer toelichten (Trein gemist? Check onze DIVA whitepaper - pag 8). Sound zorgt voor herkenbaarheid en identiteit voor je merk. The next level, sonic experiences, zorgt voor een nog uniekere merkervaring. Laat je inspireren door deze 2 cases van Nøcomputer, een Gents technology lab dat inzet op innovatieve ervaringen door te experimenteren met nieuwe vormen van interactie.

Case 1: Bit of Love

Samen met Klankwerk en Barco creëerde Nøcomputer een cutting edge visual en sonic branding voor TedX.

Wat?
Bits of Love is een interactief, visueel en auditief bad voor de bezoekers van TedX.

Hoe?
Tijdens het event werden soundbites van de aanwezigen opgenomen, daarmee werden virtuele 3D-audiosculpturen gemaakt. Al de sculpturen samen vormden de visuele identiteit van het event. Die identiteit werd doorvertaald naar alle touchpoints: op t-shirts, in gidsen, op sociale media, op de bewegwijzering,…

Resultaat?
Een fascinerend samenspel tussen visuals, technologie en audio dat het innovatieve karakter van het event volledig reflecteerde.

Ontdek de case
Meer weten?

Beluister de brandscore (Soundcloud)
Bekijk de visuele identiteit (YouTube)

Case 2: Play The city

Samen met TBWA/Chiat Day L.A en Tool of North America werkte Nøcomputer een augmented reality experience uit voor de GRAMMY Awards.

Wat?
Naar aanleiding van de 60ste verjaardag van de GRAMMY Awards (2018) en de terugkeer ervan naar NY wou de stad groots uitpakken. Play The City transformeerde de hele stad in één groot muzikaal instrument.

Hoe?
Een Uber-taxi uitgerust met op maat gemaakte tracking software registreerde geluid en beeld van mensen en objecten in de straten van New York. Met deze bites werden unieke songs gecreëerd. Hierdoor konden inzittende de stad in real-time bespelen als een instrument.

Resultaat?
De hele ervaring werd gefilmd, de opnames werden gebruikt voor een tv-spot die werd geprojecteerd op de eventavond. Een indrukwekkende augmented reality case én twee Webby Awards bij op het palmares van Nøcomputer.

Ontdek de case

Nog meer creatieve inspiratie nodig?

 

  • Download Inspired by audio met audiocases van Creative Belgium Awards.
  • Lees "Kan de radio wat harder aub?" over hoe je het maximum uit radiospots haalt.
  • Contacteer onze matchmakers. Zij staan je graag bij met woord en daad.