Marit Ginevro
Marit Ginevro
Marketing Manager
08/12/2020
De warmste sector? Da’s de advertisingsector, zo veel is duidelijk. Betekenisvolle storytelling voor een goed doel, deze creatieven hebben hun beste beentje voorgezet. Check de knappe initiatieven in het kader van De Warmste Week.

DDB Brussels voor Voedselbanken vzw

Om iedereen van een lekker kerstmaal te voorzien, organiseert de Belgische Federatie van Voedselbanken ‘Iedereen Voedselbank’. “De campagne roept Vlamingen op om op kerstavond hun eigen symbolische voedselbank op te richten en zo de mensen die nog geen zorgeloze kerst in het vizier hebben, alsnog een warm feestmaal te bezorgen,” vertelt Maarten Vanthemsche, Managing Director DDB Brussels. Alle Vlamingen kunnen zich registeren op de website en aangeven voor hoeveel extra mensen ze op kerstavond kunnen koken.

De campagne loopt op Stubru, MNM, Radio 1 en Radio 2. Bovendien wordt ze ondersteund door Colruyt Group, Coca Cola, Lipton en Fluvius.

Iedereen kan meedoen via iedereenvoedselbank.be

Creative Belgium voor Villa Fura vzw

Op zaterdag 19 december 2020 organiseert Creative Belgium ten voordele van Villa Fura een 10 uur durende hackathon met een team van communicatie-experten, bestaande uit verschillende profielen. De vzw wil immers via een opvallende campagne bekendmaken dat 8 jonge mensen met een beperking samen aan een spannend avontuur beginnen. Lees het volledige verhaal.

Het initiatief is in samenwerking met Make A Mark Brussels en met de steun van Var. Communicatieprofessionals kunnen meedoen via creativebelgium.be

darwin BBDO voor Doof Vlaanderen vzw

Met ‘Het Warmste Gebaar’, willen darwin BBDO & Doof Vlaanderen (de Gold-winnaars van onze Warmste Pitch) heel Vlaanderen op een leuke en speelse manier een basis Vlaamse Gebarentaal aanleren via een YouTube-kanaal. Door complimentjes te leren in gebarentaal en met elkaar te delen versterk je de banden tussen mensen en kan je nieuwe contacten leggen. Dit warme initiatief is meteen ook een brede bewustwordingscampagne voor de moeilijke situatie van de gebarentaligen in deze COVID-19-crisis.

De campagne loopt op Radio 1, Radio 2, MNM en StuBru.

Iedereen kan meedoen via hetwarmstegebaar.be

mortierbrigade voor Pink Ribbon vzw

In de campagne ‘Bespaar haar mijn haar’ van mortierbrigade (de Silver-winnaar van onze Warmste Pitch) roept Herman Brusselmans op om je haar te schenken aan Pink Ribbon. In de radiospot vertelt hij dat de vzw hem vroeg om haardonor te worden, maar wie wil nu een pruik gemaakt van die doorleefde, hopeloze haardos? Daarom vraagt Brusselmans om vrouwen met borstkanker zijn haar te besparen door zelf je haar te doneren. Een frisse campagne van de mortierbrigadiers die van veel stopping power getuigt. En geef toe, niemand wil Herman Brusselmans zien met een korte coupe.

De campagne loopt op Radio 2 en MNM

Interesse in partneren met de VRT-merken?

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships