Terug naar Cases

Campaway

191% meer traffic naar de website

BCCMA, de federatie van motorhomes zag in coronatijden een opportuniteit om reizen met de motorhome als veilige reisoptie te promoten. Als je de spectaculaire stijging van de online traffic ziet, was dat inderdaad een goede zet.

Sector
Toerisme
Thema
ROI (traffic uplift)
Periode
Juni 2020
Case delen
Download
header image

Aanpak

BCCMA adverteert traditiegetrouw in het najaar, tijdens de jaarlijkse campingbeurs Mobicar. In het coronajaar 2020 werd het mediabudget echter ingezet voor de voorjaarscampagne “Campaway”. Die positioneerde kamperen als de ideale manier om er met je bubbel op uit te trekken. Een nieuwe reistrend was geboren!

De online traffic steeg enorm en vooral de stijging met 424% van de hits op de storelocator pagina was duidelijk te voelen bij de dealers.
 

Overall mediaplan
 

  • Radio om de buzz te vergroten
Radio hielp ons om Campaway heel snel bekendheid te geven. Zowel de traffic naar onze site als naar onze dealers kreeg een enorme boost tijdens de campagneperiode.
Virginie Storms
Marketing & Communication Manager, BCCMA

Facts and figures

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht