Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
09/08/2023
Als Premium Partner krijg je als merk de kans om jouw merk in de kijker te zetten met 5 seconden billboards rond de sterke televisiecontent van VRT. Door een creatieve aanpak zorg je ook nog eens dat je boodschap beter blijft hangen bij de kijker! Extra impact verzekerd!

Creatieve link met het programma

Voor onze Premium Partners gaan we steeds op zoek naar de perfecte match tussen het merk en onze programma’s. Jouw 5 seconden billboard moet schitteren rond de straffe televisieprogramma’s van VRT. Je kan zelf de impact van je campagne verhogen door je billboard creatief te linken aan het programma. Een knipoog naar het programma zorgt voor een sterkere verbinding en een hogere betrokkenheid .

Je kan hier op heel wat vindingrijke manieren mee omgaan. Kijk maar naar voorbeelden als Wienerberger, Dovy en ING.

Block image
Wienerberger rond het programma 'Thuis'
Block image
Dovy rond het programma 'Ons Huis/Nieuw Huis'
Block image
ING rond het programma 'Dertigers'

Wat is de kracht van een aangepaste billboard?

Door je billboard aan te passen aan het programma, wordt de spot beter onthaald en kunnen kijkers gemakkelijker de link leggen. Op basis van de bestaande resultaten* uit het post-impactonderzoek DIVA zien we dat de likeability van je campagne hoger is als je program fit** goed zit. Het Is dus zeker de moeite om een aangepaste billboard te voorzien. 

Block image
Correlatie Program Fit & Likeability

*op basis van 262 geteste billboards sinds september 2018

**program fit is de mate waarin je billboard bij het programma past waarrond het loopt.

Wil je ook jouw merk linken aan de straffe content van VRT-televisie?