Bruno De Turck
Bruno De Turck
Senior Account Manager
24/05/2024
De leukste periode van het jaar staat voor de deur. En dat geldt niet enkel voor de sportfans, maar ook voor de adverteerders, want deze zomer is tot boven gevuld met topcontent: van het EK tot de Tour de France, tot zelf de Olympische en Paralympische spelen. Ben je een overheidsinstelling, vzw van algemeen welzijn, humanitaire, sociale of culturele organisatie? Dan is dit een unieke kans om met je niet-commerciële boodschap 4 miljoen Vlamingen te bereiken en dit in een ideale omgeving. Ontdek de 6 redenen.

Wil je deze zomer je niet-commerciële boodschap succesvol bij je doelgroep krijgen? Dan zit je deze sportzomer goed bij VRT-televisie om deze 6 redenen:

1. VRT-kijkers staan meer open voor niet-commerciële boodschappen

Uit onderzoek (CIM Doelgroepenmonitor) blijkt dat onze kijkers ontvankelijker zijn voor niet-commerciële boodschappen. Je boodschap komt dus écht aan.

2. Groot bereik bij hogere sociale groepen en lage reclamedichtheid

VRT bereikt de hogere sociale groepen als geen ander. Bovendien hebben we de laagste reclamedichtheid, wat betekent dat je boodschap niet verloren gaat tussen een overvloed aan advertenties.

3. Hoge brandsafety dankzij VRT-nieuws

Het nieuws van VRT biedt een hoge brandsafety voor jouw merk (Reuters Digital News Report, 2023). Je boodschap komt dus terecht in een betrouwbare en veilige context.

4. Sporza: de grootste sportcommunity in Vlaanderen

Sporza is niet alleen groot op tv, maar ook via de Sporza-app, de Wielermanager-app en populaire podcasts zoals 90 Minutes en Wielerclub Wattage. Hierdoor bereik je een breed en betrokken sportpubliek.

5. Ideale media voor niet-commerciële campagnes

VRT biedt de meest geschikte media voor niet-commerciële campagnes. Samen zetten we jouw thema's in de schijnwerpers en vergroten we de sociale impact.

6. Exclusieve uitzendrechten van het EK en de Olympische Spelen

Dankzij onze exclusieve uitzendrechten geef je jouw ‘why’ meer impact met topcontent waar iedereen naar kijkt.

Mis deze kans niet om deze zomer jouw boodschap te verbinden aan de grootste live sportuitzendingen op tv!

Meer info over de kortingen voor niet-commerciële boodschappen op VRT-tv?

Contacteer ons gerust, we staan je met plezier te woord