10/03/2021
Zowel Ipsos, die de evolutie onderzoekt van de gebruikte radioplatformen, en het CIM, dat de streams van de radiozenders meet, merken een sprong in het digitaal luistergedrag in 2020 in heel België.
→In de categorie sonic testen we een kort stukje in de spot dat herkenbaar is voor het merk (jingle, sonic branding, slogan,…): wordt dat fragment herkend en kan dat worden toegewezen aan het juiste merk? Hieronder de top 3 voor recall en attribution.
Recall
Attribution
De categorie ‘nuttige score’ omvat zowel blinded recall als attribution. Het gaat hier om de hele spot en niet slechts om een fragment. Deze 3 adverteerders scoorden het best. Het gaat hier om % mensen is dat zich de spot herinnert én ook juist kan toewijzen aan het correcte merk
Hoe origineel, vindingrijk, creatief is de spot? Ontdek de top 3:
Onder de categorie likeability bevinden zich 2 parameters: execution gaat over de uitvoering van de spot, terwijl content gaat over de boodschap.
De categorie marketing activation omvat verschillende parameters die allemaal draaien rond hoe effectief de spot de luisteraars activeert om bepaalde acties te ondernemen.
Contacteer ons om je radiospots of tv-billboards te laten testen.