Wouter De Bruyn
Wouter De Bruyn
Media Adviseur Radio 2
09/04/2020
Var goes remote. Achter de schermen wordt er echter bijzonder hard gewerkt om campagnes en VRT-merken op elkaar te blijven afstemmen. Onze medewerkers blijven beschikbaar en berichten je via deze weg over hoe nieuwe uitdagingen ook opportuniteiten met zich meebrengen. Deze week vertelt Wouter De Bruyn hoe een wereldwijde crisis ook op regionaal niveau doorwerkt #samenerdoor #creatiefmetcorona #media

Het gros van mijn regionale klanten zit in de retailsector. Toen duidelijk werd dat winkels dicht moesten, had ik al snel in de gaten dat het de komende weken geen business as usual zou worden. Vragen om campagnes on hold te zetten of te verplaatsen volgden snel. De wendbaarheid van Var en VRT verdient daarbij alle lof: de flexibiliteit en solidariteit van alle collega’s zorgen ervoor dat de eerste schokken opgevangen worden.

We zijn intussen 3 weken verder en ik neem mijn hoed af voor onze regionale adverteerders. Ze durven blijven investeren. Chapeau voor Garage De Linde die zijn spot aanpast om toch op en antenne (en top of mind) te kunnen blijven. Een pluim voor Elektro Loeters die zijn webshop blijft promoten, ondersteund door de ‘koop lokaal’-gedachte. Knap van Delimeal om de opportuniteit te zien om zijn kant-en-klaar maaltijden extra onder de aandacht te brengen.

Maar uiteraard is het niet voor iedereen een goed-nieuws show. Met andere adverteerders, voor wie het minder opportuun is om hun campagne te laten doorlopen, bekijken we strategisch op maat waar en wanneer we ze het best op antenne laten gaan.

Wat me meest geraakt heeft de voorbije weken is de samenhorigheid. We pakken deze problemen echt als een team aan: Var, VRT, adverteerders, media-bureaus en reclame-agentschappen. Daarnaast overheerst een gevoel van trots. Op de flexibiliteit van Var, die adverteerders blijft informeren en met steunmaatregelen komt. Op de inzet van VRT die blijft inzetten op betrouwbaar informeren. Op de mensen van Radio 2, die van thuis uit blijven verder presenteren en het programmaschema aanpassen alsof het plan al jaren klaarlag. Het geeft voldoening te lezen dat het online luisteren op mijn zender met 50% toeneemt (Bron: VRT Studie) en dat al onze inspanningen ook echt geapprecieerd worden door onze luisteraars.

Ook in mijn eigen kleine persoonlijke regio past het leven zich ondertussen aan. De dagelijkse ochtendrush maakt ruimte voor meer kwaliteitsmomenten met mijn gezin. Anders is niet altijd slechter.

“Wat me het meeste raakt? De samenhorigheid, flexibiliteit en inzet. Onze radiomakers blijven gewoon van thuis uit verder presenteren en het programmaschema aanpassen alsof het plan al jaren klaarlag.

Wil jij ook relevant adverteren in jouw regio op Radio 2?

 

We bieden aan alle regionale adverteerders 15% korting op de ProxiSpots op Radio 2 voor campagnes tot en met 28 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra korting bovenop.

Van 29 juni t.e.m. 31 juli 2020 geven we 25% zomerkorting (i.p.v. in augustus en dit n.a.v. de verschoven soldenperiode).

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.