03/02/2019
Hoe verbindt dit 360°-merk twee generaties? Hoe maakt het zijn baseline Life is Music waar? Alles over het marktaandeel en de love brand van Studio Brussel.
→Studio Brussel pakt uit met een nieuw logo. Het is voorzien van een lettertype dat breekt met de eendimensionale versie van voorheen. De nieuwe visuele identiteit kan toegepast worden in een oneindig aantal kleuren én kenmerkt alvast één opvallende onderbreking in de letters StuBru, in de VRT-wandelgangen ook ‘glitch’ genoemd.
De look & feel is een creatie van Base, een internationaal gerenommeerd brand designbureau met kantoren in New York, Brussel en Genève. De ‘glitch’ staat symbool voor de spannende en schurende mix die Studio Brussel serveert, van hiphop tot metal. Het toont waar Studio Brussel voor staat: muziek, attitude, en het aanpakken van maatschappelijk belangrijke thema’s. “We zijn een zender die in het nú staat,” licht Jan Van Biesen toe.
Naar maatschappelijke relevantie moeten we alvast niet ver zoeken. Getuige daarvan de succesvolle solidariteitsactie Music For Life in de week voor Kerstmis. Die werd maar liefst 13 jaar geleden door Studio Brussel opgezet en is intussen omgedoopt tot De Warmste Week.
Studio Brussel weeft vele muziekgenres door elkaar. “Wij noemen dat ‘a beautiful bazar’,” vult Odin Saillé, creatief directeur van het reclamebureau Mutant aan. “Alles wordt duidelijk als je de tv-spots ziet.” Met de nieuwe campagne zet Studio Brussel zijn naam als love brand nog sterker in de verf. Uniek is overigens dat de spotjes niet alleen op de VRT-kanalen zullen verschijnen.
Contacteer onze matchmakers voor een offerte op maat.