25/09/2023
Het intussen grootste streamingplatform van Vlaanderen zag een jaar geleden, het digitale levenslicht. De ideale gelegenheid voor een terugblik op een jaar vol straffe cijfers.
→Proficiat aan: Volvo, Delhaize, Quick & Burger Brands Belgium
Adverteerder Volvo Car Belux maakte samen met FamousGrey en Mindshare van de straat een showroom. In de campagne “The Street Is Our Showroom” dienen Volvo-modellen op straat als inspiratie voor nieuwe kopers. Volvo stuurde fotografen op pad om Volvo’s in beeld te brengen, deze foto’s vormden de nieuwe campagne en werden doorgebruikt in online video’s en social media-posts. Alle touchpoints leidden naar een speciale landingspagina en het werk van de fotografen werd bij 60 verdelers tentoongesteld. Een sterk concept dat ook werd ondersteund met een radiocampagne op VRT-radio.
Proficiat aan: Zalando, Spadel, VDAB, Helan, Kruidvat, Decathlon, Mobile Vikings
FamousGrey leverde met Mindshare een opvallende positioneringscampagne af voor Helan Onafhankelijk Ziekenfonds. ‘Helemaal welzijn’ vertaalt waar het voor Helan echt om draait: het welzijn van klanten bevorderen. Met dit concept onderscheidt het ziekenfonds zich van anderen en bakent het een uniek terrein af: voor een brede en open kijk op welzijn, moet je bij Helan zijn. Een sterke lijn die ook auditief werd uitgebouwd met een radiocampagne op VRT-radio.
At-thetable sloeg de handen in elkaar met EssenceMediacom voor Mobile Vikings. Vanuit het inzicht dat snel internet tegen een betaalbare prijs bijna illegaal aanvoelt, werd een fictieve wereld gecreëerd waarin 5G en "Fiber thuis"-internet van Mobile Vikings verboden is. Speciale eenheden sporen Mobile Vikings-klanten op om het om het snelsurfen op een drastische manier uit de huizen te houden. Ook in de radiospots op VRT-radio was te horen hoe klanten op autoritaire wijze worden aangepakt om hun onverantwoord surfgedrag. Ludiek en efficient: een terechte Effie-winnaar.
Proficiat aan: Kwak AB Inbev, AXA Insurance, Telenet, Cristal, Nationale Loterij, Toyota, Ethias, Libelle, bpost
De campagne ‘Know You Can’ van Publicis, Wavemaker en AXA Insurance ondersteunt zelfvertrouwen en moedigt mensen aan de beste versie van zichzelf op te zoeken. Met deze positieve boodschap - verpersoonlijkt door Nafi Thiam – toont de verzekeraar aan dat met een juiste entourage en mindset mensen hun grenzen kunnen verleggen. Met enorme billboards en bâches in grootsteden was er geen ontsnappen aan de campagne, ook de billboards op VRT 1 liepen in de kijker.
Met ‘Zij aan Zij’ lanceerden LDV United en Roulata een warme imagocampagne voor Libelle. Echte verhalen, die in samenwerking met de redactie van het magazine werden uitgewerkt empoweren vrouwen. Met deze sterke contentcampagne kon Libelle vrouwen over generaties heen bereiken en inspireren. De spot was te zien in de bioscoop, online en als billboarding op VRT 1.
Telenet partnerde voor deze sterke campagne gericht op jongeren samen met TBWA en PHD. Zoals de titel het zelf aangeeft was de target audience jongeren, een moeilijk te bereiken doelgroep. In plaats van een nieuw submerk op te zetten, zochten ze naar een andere manier van communiceren en dit met het bestaand Telenetproduct ‘ONE’. Door in te zetten op een ijzersterke OOH- en VRT-radiocampagne behaalde Telenet zijn vooropgestelde doelen met glans.
Contacteer ons voor meer info.