Dirk Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
15/06/2021
Wat duurt 5 seconden en heeft de kracht om zowel merkbekendheid, aankoopintentie als imago te boosten? De 5”-billboards op Eén en Canvas. Van 9 tot 15 september krijgen adverteerders weer de kans zich via shortform-advertising structureel – voor een periode van 1 of 2 jaar – te linken aan VRT-televisie. We helpen je graag het beste te halen uit zo’n Premium Partnership TV & Video door 3 billboard-inzichten te delen.

Inzicht: de kracht van CEP’s.

Category Entry Points (CEP’s) zijn situaties waarin je doelgroep idealiter aan je merk denkt. Bijvoorbeeld:
 

  • ‘na het sporten’
  • ‘voor onderweg’
  • ‘met de kids’

Hoe meer category entry points door consumenten aan je merk worden gekoppeld, hoe beter. Het komt er dus op aan zo sterk mogelijke ‘Program Fits’ te maken, zodat die linken steeds evidenter en sterker worden. Daarbij speelt ook psychologie een niet-onbelangrijke rol: een merk dat op tv verschijnt wordt ervaren als populair en succesvol. Als er dan ook nog een creatieve knipoog is met het tv-programma waaraan de billboard gelinkt is, is de cirkel rond.

Hoe het concreet werkt?

We zien een billboard van Physiomer bij het Weerbericht. Hoe meer we deze spot zien, hoe sneller we de keuze gaan maken voor Physiomer wanneer Sabine Hegendoren aankondigt dat het seizoen van de verkoudheden en griepjes er weer aankomt. Opdracht volbracht.

Best of 2020-2021

Twee uitschieters in de categorie likeability zijn Dreamland en Physiomer. Dreamland linkte zich succesvol aan de intrede van de Sint, Physiomer aan het Weerbericht.

0:00
/
0:00
0:00
/
0:00

Check ook de andere 2 tv-billboardinzichten:

Een Premium Partnership vanaf 2022?

Intekenen kan tussen 9 september en 15 september 2021. Je hebt de keuze tussen 2 sponsorpijlers van 1 of 2 jaar:

  • Pijler I. TV: sponsoring via 5” billboarding bij Eén- en Canvas-programma’s en hun respectievelijke trailering
  • Pijler II. Leefwerelden: sponsoring via 5” billboarding bij trailers van (zowel tv- als radio-) events en promoties van de VRT waarvoor er tv-campagnes op Eén en Canvas bestaan
  • Daarnaast kan je je partnership optioneel verrijken met 15”-prerolls via het extra bereik van VRT NU.

Meer weten over de mogelijkheden van een Premium Partnership?

  • Download onze tv-publicatie voor meer info.
  • Contacteer ons voor een presentatie.