Tiffany Van Droogenbroeck
Tiffany Van Droogenbroeck
Business Developer Creative Partnerships
04/02/2019
Een van de grootste ergernissen van Vlaamse chauffeurs? Bumperkleven. Twee seconden afstand houden van je voorligger, dat is net genoeg om veilig te zijn wanneer je aan 120 km per uur rijdt. Daarom lanceren Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts en de VSV, samen met MNM, een vervolg op de succesvolle “Last Night A DJ Saved My Life”-campagne die bestuurders helpt om altijd op een veilige afstand te rijden.
Veilige volgafstand? Zing ‘Last Night a DJ Saved My Life’

De campagne draait rond de tweesecondenregel, die zegt dat je op een droog wegdek ten opzichte van je voorligger minstens twee seconden afstand moet houden om kop-staartaanrijdingen te vermijden. Toeval wil dat dit nu net even lang is als het refreintje van "Last Night A DJ Saved My Life". Voeg er “…From A Broken Heart” aan toe en je hebt de veilige volgafstand op een nat wegdek. De campagne loopt van 4 februari tot 3 maart, zowel via affichage als op radio en online. De slogan? “Veilige volgafstand? Zing Last Night A DJ Saved My Life”

Bekende artiesten zingen mee

Vorig jaar verleende Peter Van de Veire zijn stem aan de campagne. Wegens het grote succes zijn er dit jaar maar liefst 4 artiesten die de campagne leven in zullen blazen. Zowel Regi, Jasper Steverlinck als Tourist LeMC maakten hun eigen versie van de discohit uit 2002. Ze deelden deze versie ook met hun fans. 

De 4e artiest die haar eigen versie van het nummer zal maken is niemand minder dan Ine Tiolants, MNM rising star van 2018.

MNM ondersteunt de campagne niet alleen op die manier, maar moedigt de luisteraars ook aan om hun eigen versie in te sturen. Springt jouw versie eruit? Dan maak jij kans op een duoticket voor Tourist LeMC, dit najaar in het Sportpaleis. 

Wil je jouw merk op een creatieve wijze linken aan de acties van de verschillende radiozenders? 

Neem contact op met het creative partnerships team.