30/01/2019
Het autosalon is voor automerken een van de vele momenten om via radio hun nieuwste modellen en promoties onder de aandacht te brengen. In dit artikel lichten we toe hoe adverteerders dat doen, en met welke mediamix.
→De campagne draait rond de tweesecondenregel, die zegt dat je op een droog wegdek ten opzichte van je voorligger minstens twee seconden afstand moet houden om kop-staartaanrijdingen te vermijden. Toeval wil dat dit nu net even lang is als het refreintje van "Last Night A DJ Saved My Life". Voeg er “…From A Broken Heart” aan toe en je hebt de veilige volgafstand op een nat wegdek. De campagne loopt van 4 februari tot 3 maart, zowel via affichage als op radio en online. De slogan? “Veilige volgafstand? Zing Last Night A DJ Saved My Life”
Vorig jaar verleende Peter Van de Veire zijn stem aan de campagne. Wegens het grote succes zijn er dit jaar maar liefst 4 artiesten die de campagne leven in zullen blazen. Zowel Regi, Jasper Steverlinck als Tourist LeMC maakten hun eigen versie van de discohit uit 2002. Ze deelden deze versie ook met hun fans.
De 4e artiest die haar eigen versie van het nummer zal maken is niemand minder dan Ine Tiolants, MNM rising star van 2018.
MNM ondersteunt de campagne niet alleen op die manier, maar moedigt de luisteraars ook aan om hun eigen versie in te sturen. Springt jouw versie eruit? Dan maak jij kans op een duoticket voor Tourist LeMC, dit najaar in het Sportpaleis.
Neem contact op met het creative partnerships team.